אלון מורה: יהודים בלבד יועסקו בפרויקטים ציבוריים

אסיפת חברי היישוב קבעה ברוב גדול כי יש להעדיף עבודה עברית בפרויקטים ציבוריים המתוכננים באלון מורה, זאת בתום חודשים ארוכים של דיונים פנימיים שקדמו להחלטה הסופית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/01/13 07:43 יח בשבט התשעג

אלון מורה: יהודים בלבד יועסקו בפרויקטים ציבוריים
billjacobus1-cc-by, צילום: billjacobus1-cc-by

היישוב אלון מורה החליט השבוע ברוב קולות כי בפרויקטים ציבוריים שיקודמו מעתה ואילך על ידי היישוב, יועסקו יהודים בלבד. ההחלטה התקבלה בתום חודשים ארוכים של דיונים, באסיפת חברי היישוב. 258 הצביעו בעד ההחלטה ורק 135 התנגדו לה.

אתר ”הקול היהודי“ דיווח כי הויכוח ביישוב התעורר לאור פרוייקט הרחבת גנים המתוכנן באלון מורה. רק בשנה שעברה דיווחנו כי מזכירות היישוב אישרה העסקת קבלן דרוזי לבניית בית הספר לבנות שבתחומה, חרף עמדת יו"ר מזכירות המועצה ובזכות עמדתו של רב היישוב, הרב אליקים לבנון. במזכירות אלון מורה יש שביקשו להתנגד להצעה בנימוק של עידוד העבודה העברית ביהודה ושומרון בפרט ובישראל בכלל. יו"ר מזכירות היישוב, יאיר לסר, כתב מכתב פומבי ליו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, במסגרתו הוא ביקש ממנו לפעול לאיוש התפקיד על ידי קבלן יהודי ולא דרוזי. אלא שעמדה זו נדחתה בשעתו, בין היתר הודות לפסיקה חיובית בנושא שפרסם רב היישוב, הרב אליקים לבנון.

כעת, משעלתה הסוגייה מחדש, התקבלה החלטה אחרת, לפיה יהודים בלבד יועסקו בפרויקטים ציבוריים. עם זאת, הסטטוס-קוו באלון מורה נותר על כנו, במסגרתו מותרת העסקת עובדים אפריקאיים, דרוזים וסינים בידי תושבים פרטיים - בהתאם לפסיקה בנושא של הרב לבנון.