אלדד יניב נגד הרב פירון: "תשאר בבית, לא צריך אותך בכנסת"

איש השמאל אלדד יניב תקף את הרב שי פירון, שירוץ כמספר 2 ברשימת "יש עתיד" של יאיר לפיד, על בסיס תשובה שפרסם הרב פירון בכיפה לפני כ-12 שנה, בה התייחס לסוגיית היחס ההלכתי להומואים ולסביות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 01/11/12 11:18 טז בחשון התשעג

אלדד יניב נגד הרב פירון: "תשאר בבית, לא צריך אותך בכנסת"
טכנוגרפיקס בע"מ, צילום: טכנוגרפיקס בע"מ

איש השמאל אלדד יניב המתמודד לכנסת מטעם המפלגה שהקים, "ארץ חדשה", תוקף את הרב שי פירון בעקבות תשובה שמסר הרב פירון באתר כיפה, הנוגעת לסוגיית היחס אל הומואים ולסביות. "שי פירון תשאר בבית, לא צריך עוד מהחומר הזה בכנסת, היה לנו ממנו מספיק", כתב יניב בעמוד הפייסבוק שלו.

יניב, שהצליח באחרונה להביך את ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סרטוני "השיטה" שהוא מפרסם באמצעות הרשתות החברתיות, פרסם תשובה של הרב פירון בעמוד הפייסבוק שלו משנת תשס"ב, מלפני 12 שנה, בה נשאל הרב פירון על ידי בחורה לסבית, ששאלה האם היא יכולה להישאר דתייה וכחלק מקהילה דתית חרף נטייתה.

הרב פירון השיב לה כי "ההלכה והמחשבה היהודית לא רואה בכך אלה בעיה נשלטת, ברת תיקון. כן, אנו רואים בכך פגם. פגם מוסרי, אבל יותר מכך - פגם מהותי, רוחני". הרב פירון נימק את דבריו וכתב כי "כל אחד מאתנו נולד חסר, לא שלם, משהו בתכונותיו, במכלול השלם של המושג אדם חסר בו. המפגש בין אישה לאיש הוא זה היוצר שלמות אחת. שוני התכונות והאפיונים הוא היוצר שלמות המהווה התדמות לאלוקות".

לשאלה האם עליה לפרוש מן הקהילה הדתית, ענה לה הרב פירון כי "אין זה אומר שעלייך לפלוט עצמך מהקהילה האמונית, חלילה. פליטה כזו תוביל אותך לעברי פי פחת! איזה חיים יהיו לילדייך? איזה משמעות תהיה לחייך שלך? האם את מוכנה למכור את כל ערכייך הנעלים בשל צורך שמקורו צריך ברור ואני מאמין שניתן לשינוי?".

אלדד יניב כתב בתגובה לתשובתו של הרב פירון כי "הומופוביה, שובניזם, גזענות, לאומנות, זה אותו דבר. זה מחנה אחד. מי שדמוקרט - עומד מולם. ומול האלימות הזו עומדים עם כח. והרבה כח. הבחירות האלה זה המחנה הדמוקרטי, מול כל השאר. בלי הנחות ובלי בלה-בלה-בלה, ולא הובנתי נכון, והוא איש מקסים, אתם לא מכירים אותו וכל מיני קשקושים".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il