איש העסקים הדתי, מוטי זיסר, ממשיך להפסיד

אל החוב הכבד של זיסר, הנאמד בכ-720 מיליון שקלים, הצטרפה מפלה נוספת: חברת הנדל"ן שבשליטה "אלביט הדמיה", אותה הוא מחזיק, הודיעה על כישלון בהנפקת אגרות החוב

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 29/10/12 11:12 יג בחשון התשעג

איש העסקים הדתי, מוטי זיסר, ממשיך להפסיד
יחצ, צילום: יחצ

חברת הנדל"ן "פלאזה סנטרס" אשר בשליטת "אלביט הדמיה" של איש העסקים הדתי מוטי זיסר, הודיעה אמש (א') על כישלון בהנפקת אגרות החוב. ההנפקה שהיקפה הוא עד 100 מיליון דולר לא קיבל היענות מספקת על אף שהחברה פנתה למשקיעים מאירופה ומהמזרח. בעקבות כך, מניית אלביט הדמיה של זיסר צנחה ב5.13% וכמוה גם אגרות החוב של פלאזה רשמו ירידה משמעותית.

בשנים האחרונות נמצא אייל ההון זיסר בנסיגה מתמדת, כשברשותו חוב הנאמד בכ-720 מיליון שקל, בעיקר לבנק הפועלים, בעוד ששווי מניותיה של אלביט הדמיה הוא כ-110 מיליון שקל בלבד. היקף הונו האישי של מוטי זיסר אינם ידועים אולם אחזקותיו באלביט הדמיה שוות למעלה מ-600 מליון שקלים.

החברות בבעלותו של זיסר נדרשות לפרוע אגרות חוב של 12 מיליון יורו עד סוף השנה הנוכחית, נוסף עליהם 100 מיליון יורו ב-2013 ו79 מיליון יורו שנה לאחר מכן. בעקבות המצב אליה נכלאו החברות נראה כי זיסר יתקשה למחזר את חובות החברות שברשותו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן