"אין תוחלת בפעולה ללא הקמת היישובים מחדש"

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש מהיישוב שא-נור קורא להקמת היישובים בגוש קטיף ובצפון השומרון מחדש לצד הפעולה הנרחבת ברצועת עזה. "הטילים נורים מחורבות הישובים, טעויות מתקנים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/14 08:04 כב בתמוז התשעד

"אין תוחלת בפעולה ללא הקמת היישובים מחדש"
מאיר ברכיה, צילום: מאיר ברכיה

יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורי שומרון, שגורש מהיישוב שא-נור לפני 9 שנים, קורא להקמת היישובים בגוש קטיף ובצפון השומרון מחדש, ואומר כי ללא הקמת היישובים הפעולה ברצועת עזה הינה כרגע ללא תוחלת.

"החזרה הקרקעית לרצועת עזה הנכפית על מדינת ישראל שוב ושוב היא ההוכחה הפשוטה ביותר לאיוולת הגירוש", אומר יוסי דגן. "ברור לכל שחבורת המושחתים של שרון וחבריו הכניסה בזחיחות ובשחיתות את מדינת ישראל לכאוס עצום ויצרה כאן -בדיוק כפי שצעקנו והתרענו בגרון ניחר בחודשים שלפני בגירוש - מפלצת טרור ההופכת שוש ושוב את אזרחי ישראל לבני ערובה. השאלה היא לאן הולכים מכאן. ברור לכל בר דעת שללא שליטה ישראלית באזור שהיה פעם גוש קטיף לא יהיה שקט לאזרחי מדינת ישראל. הרי הטילים נורים למרכזי האוכלוסייה מחורבות הישובים. לכל טיל יש כתובת שרשומה עליו - ישוב אחר בגוש קטיף שמשטחו הוא נורה.

"אז נכנסנו לרצועת עזה", שואל דגן, "ואז מה? אחרי התחושה הנעימה של 'הראינו להם' ועם כל הכבוד לחשיפת המנהרות, הרי ברור לכולם שיחפרו אותן מחדש ברגע שצה"ל ייצא".

"ההרוגים הערבים לא ממש מפריעים לחמאס, אבל אם מדינת ישראל תתעשת ותקים מחדש אפילו ישוב אחד בגוש קטיף או בצפון רצועת עזה, ותבהיר כי בפעם הבאה תקים מחדש את כל גוש קטיף, זהו הצעד היחיד שיכול להרתיע אותם".

"בנוסף", הוא אומר, "אם נסתכל על ההבדל בין גוש קטיף שנעקר וצה"ל יצא ממנו לבין צפון השומרון, שם נעקרנו מ- 4ישובים, חומש שא-נור גנים וכדים, אבל השטח נשאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל, צה"ל נמצא שם וכל הישובים האחרים באזור קיימים ופורחים - נבין הכל בשנייה.בעוד שרצועת עזה הפכה לקן טרור המפגיז את רוב מדינת ישראל, השומרון הוא האזור השקט והבטוח ביותר במדינת ישראל" קובע דגן.

"הגירוש היה פשע נורא", מסכם דגן. "פשע ציוני, ערכי ואנושי. אולם לא פחות מכך הוא היה איוולת וטעות קשה. טעויות מתקנים ועכשיו זו לא רק סיסמה. בגוש קטיף אפשר להקים מחדש ישוב, ובצפון השומרון זה דבר פשוט ביותר. הרי השטח נשאר שליטה מלאה של מדינת ישראל. החלטת ממשלה ואנחנו חוזרים מיד הביתה, לחומש ולשא-נור.אם ברור לכולם שזו היתה טעות פטאלית, אפשר עכשיו להתחיל להחזיר את הגלגל".