"אין כל סיבה חוקית לדחיית מועד בחירת הרבנים הראשיים הבאים"

תנועת "נאמני תורה ועבודה" פנתה לשר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה לסכל מחטף חוקתי להארכת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל, זאת לקראת הבחירות המתקרבות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/10/12 20:08 יג בחשון התשעג

"אין כל סיבה חוקית לדחיית מועד בחירת הרבנים הראשיים הבאים"
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

תנועת "נאמני תורה ועבודה" שיגרה היום (ב') מכתב לשר המשפטים יעקב נאמן, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ויו"ר ועדת החוקה דוד רותם, זאת בבקשה למנוע את הארכת כהונת הרבנים הראשיים בחקיקת בזק שתארוך יום אחד בלבד לקריאה ראשונה, שניה ושלישית.

המכתב נשלח על רקע הכוונה לכנס את הכנסת היוצאת למושב מיוחד, שבו יועברו - בהליכי בזק שדומה כי יקבעו שיא חדש בהליכי חקיקה - שלוש קריאות של החוק ביום אחד, לרבות דיון בהצעה בוועדת החוקה, חוק ומשפט. עו"ד אביעד הכהן, ששיגר את המכתב בשם התנועה, טען כי "הליך חקיקה כה חפוז אינו ראוי, הן במישור הליכי החקיקה הראויים, הן מצד תוכנו של החוק המוצע".

לטענת התנועה, ניתן לבחור רבנים ראשיים לכהונה הבאה מיד בסמוך לכינוס הכנסת החדשה, והקמת הממשלה החדשה, במחצית הראשונה של חודש פברואר, כך שייוותר די זמן - כחודש ויותר, למינוי ועדת הבחירות, ולהשלמת חברי האסיפה הבוחרת זמן מספיק לפני הבחירות. "בכל מקרה, אפילו אמרנו שיש לעשות שינוי בחוק, מכורח הנסיבות, דומה שאין כל צורך בהארכת כהונת הרבנים המכהנים, ולמצער - אין צורך בהארכתו בשלושה חודשים תמימים, ולשם כך די בדחייה מינימאלית", ציין עו"ד הכהן.

"אין כל דחיפות בשינוי החוק כעת", נכתב בפנייה, "לא למותר לציין שגם ברבנות הראשית לא ייווצר "רִיק". היה ולא תתקיימנה הבחירות לרבנים הראשיים קודם סיום כהונתם של הרבנים הראשיים המכהנים, ימלאו את מקומם זקן חברי מועצת הרבנות הראשית וזקן הדיינים, כקבוע בחוק... במקום לערוך מחטף חקיקתי, שמלווה בחקיקה בעלת אופי פרסונאלי מובהק, ראוי כי תשקלו בשנית את עמדתכם בסוגיה זו, וכי תביאו את הצעת החוק לדיון בכנסת, אם בכלל יהא צורך בה, רק לאחר הבחירות".