אין גבול: בזארה מוכרים חולצות עם טלאי צהוב

חברת זארה מפרסמת למכירה חולצת פסים עליה מופיע מעין טלאי צהוב המזכיר באופן מטריד ביותר את הטלאי הצהוב אותו אולצו יהודים לענוד בזמן השואה. זארה: החולצות יוסרו מהמדפים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/08/14 09:00 א באלול התשעד

אין גבול. רשת האופנה הספרדית זארה פרסמה לאחרונה למכירה חולצה עליה מופיע מעין טלאי צהוב בקולקציה המופיעה באתר האינטרנט. באתר כתוב כי החולצה מיועדת לילדים מגיל שלושה חודשים ועד גיל שלוש.

מדובר בחולצת פסים עליה מופיע טלאי צהוב גדול. מדובר כפי הנראה בחולצת 'שריף' עם פסים בכחול לבן וטלאי צהוב שמדמה את הכוכב של השריף, אך בפועל העיצוב מזכיר באופן מטריד ביותר את הטלאי הצהוב אותו אולצו לענוד על בגדיהם בזמן השואה.

זו לא הפעם הראשונה בה חברת האופנה מסתבכת, כשב-2007 נאלצה החברה להוריד תיקים מתוצרתה שהיו מעוטרים בין היתר בצלבי קרס. התיקים הוסרו מהמדפים בעקבות תלונות זועמות. דוברות החברה טענה כי התיקים הגיעו מספקים חיצוניים ובחברה לא הבחינו בסמל הנאצי שנפוץ בהודו כסמל הינדי.

רוני קלינסקי, מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה: "אני מקווה שמדובר בטעות אומללה, אך יותר מדי פעמים אנחנו עדים לחוסר רגישות מופגן בשימוש שנעשה בסמלי השואה, בין אם למטרות מסחריות ובין אם במגרשי הכדורגל. השימוש בסמלי השואה פוגע בניצולים החיים בכל העולם ובישראל בפרט, פגיעה מידית, ישירה וכואבת. מדובר בתופעה שיש למגר אותה, באמצעות פעילות חינוך והסברה וכבר הצלחנו לצמצם את היקף התופעה במגרשי הכדורגל. אנו מקווים שבעתיד הרגישות לנושאים אלו ולניצולים עצמם תהיה מובנת מאליה ולא תדרוש מחאה ציבורית."

(צילום: צילום מסך)

תגובת זארה ישראל:

הפריט המדובר מקולקציית "Cowboy Collection" לתינוקות עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה "שריף". עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה. הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם. אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".