אילת שקד בלמה מינוי דיינים ציונים דתיים כדי לא לפגוע בש"ס

שרת המשפטים דחתה הצעה לשיתוף פעולה נדיר עם החרדים האשכנזים בוועדה כדי לא לפגוע בש"ס. שקד בתגובה: "הרבה דברים רצים באוויר". מנכ"לית 'מבוי סתום': כבר פעם שנייה ששקד פועלת בשביל ש"ס ולא בשביל הציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/16 13:04 כה בסיון התשעו

אילת שקד בלמה מינוי דיינים ציונים דתיים כדי לא לפגוע בש"ס
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודש, עוד לפני מינוי הרב אליעזר איגרא לדיין בבית הדין הגדול, הוצע לשרה אילת שקד על ידי ח"כ אייכלר והרב הראשי, דוד לאו הסכם שיתוף פעולה שבמסגרתו היא תמנה שלושה דיינים, הרב לאו שלושה דיינים, והרב הראשי הספרדי דיין אחד בלבד. כך פורסם ב"במקור ראשון"

המנהג הקבוע בוועדה למינוי דיינים הוא חלוקה של שליש לחרדים האשכנזים, שליש לחרדים הספרדים ושליש לציונות הדתית. הצעה כזו הייתה שוברת את המפתח הנהוג אך פורצת דרך מבחינת מינוי הדיינים שתקוע תקופה ארוכה. על פי הפרסום חברי הוועדה, ח"כ אייכלר והרב הראשי דוד לאו הגישו את ההצעה לאילת שקד שיחד עם הגוש הציוני היו יוצרים את הרוב הדרוש למינוי דיינים- כשבעה חברי וועדה, ומשאירים את הרב יוסף ויו"ר הוועדה, יובל שטייניץ שחפץ להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר במיעוט.

בלשכת שרת המשפטים לא הכחישו את הדברים ומסרו בתגובה: "הרבה דברים רצים באוויר, אולם יושב ראש הוועדה מבקש לעשות הצבעה בהסכמה. בינתיים השרה שקד הצליחה למנות שמונה דיינים מתוך 22 ואת הרב איגרא לבדו. מעולם לא הייתה הצלחה כזו לכוח הציוני דתי".

מנכ"לית ארגון מבוי סתום עו"ד בתיה כהנא דרור אמרה בתגובה: "חבל ששרת המשפטים איילת שקד פועלת לטובת האינטרס המגזרי של ש"ס ולא לטובת הציבור הכללי והציוני דתי שבחר בה. דחיית הדיל לפיו הציבור הדתי ימנה שלושה דיינים לבית הדין הגדול יחד עם הרב הראשי לישראל הרב לאו על חשבון תנועת ש"ס שפוסלת את הדיינים הציונים דתיים שלא מקובלים עליה היא עוד סימן לסדר שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צריך לעשות בועדה.

כהנא דרור מזכירה כי זו איננה הפעם הראשונה ששקד בחרה להתעלם מהגוש הציוני דתי ולפעול למען ש"ס: "זו כבר הפעם השנייה ששקד פועלת נגד הגוש הדתי בועדה למינוי דיינים לאחר שלפני מספר שבועות אישרה את מינויו של איש ש"ס למנהל בתי הדין הדיינים באמצעות משאל טלפוני של חברי הועדה למינוי דיינים בניגוד לדרישת חברי הגוש הדתי שדרשו קיום דיון במהלכו היה ניתן להצביע גם על בחירת דיינים נוספים דתיים לאומים שש"ס פוסלת ולכן מבטלת בכל הזדמנות את התכנסות הועדה למינוי דיינים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן