אטימות: מנהלת "תנופה" לא תמנע את גירוש המגורשים

חשיפת כיפה בדבר כוונת המדינה על פינויין של 165 המשפחות שפונו מגוש קטיף ועדיין מתגוררות בקרווילות, לא שינתה את עמדת מנהלת "תנופה", שטוענת כי "המשפחות נדרשות לפעול בהתאם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/01/13 13:10 יח בשבט התשעג

חרף חשיפת כיפה בדבר הוראת המדינה למתיישבי גוש קטיף לשעבר, המתגוררים כיום באתר המגורים הזמני בניצן, לפיה עליהם לעזוב את הקרווילות ולאתר מקום מגורים חלופי, מבהירים היום (ג‘) במנהלת ”תנופה“ כי אין בכוונתם לסייע ולהאריך את תקופת שהייתם של המגורשים בניצן - וכי עליהם להתפנות בהמשך להוראת המדינה. באתר המגורים הזמני מתגוררות כיום 165 משפחות שטרם מצאו פתרון מגורים אחר.

כפי שחשפנו לראשונה בכיפה, בימים האחרונים קיבלו מגורשי גוש קטיף שעודם שוכנים באתרי הקרווילות מכתב ממנהלת תנופה בו הם מתבקשים לפנות את הקרווילות בהם הם גרים זאת בטענה שלא רכשו קרקע לבנייה או דירה במועד שהוקצב להם. רבים מתושבי גוש קטיף אכן עזבו בכוחות עצמם את אתרי הקרווילות אולם עד היום נותרו שם משפחות אשר אין באפשרותן לרכוש קרקע, דירה או אף לשלם שכירות.

הדיווח גרר פרסומים נוספים באמצעי תקשורת אחרים, דוגמת ”מעריב“ ו-”Mako“, אך במנהלת ”תנופה“, העוסקת בשיקום המפונים מגוש קטיף, החליטו שלא לפעול על מנת לשנות את הנוהל הקיים. "רוב מוחלט של המתיישבים כבר מתגורר בבתי קבע או נמצא בתהליך לבנייתם“, הסבירו במנהלת, ”משפחות שנמצאות בתהליך לבניית הבית לא נדרשות לשלם שכר דירה עבור המגורים באתר הזמני, בעוד שמי שקיבל מגרש מהמדינה ומסיבות שונות טרם החל בבניית ביתו נדרש לשלם שכר דירה ולהסדיר את המשך המגורים בקראווילה“.

במנהלת הוסיפו כי ”גם מתיישבים 'לא זכאים', שהמדינה החליטה לפנים משורת הדין לאפשר להם לרכוש מגרש עם יתר המתיישבים ולמרות זאת לא הצטיידו במגרש, קיבלו דרישה דומה. יודגש כי מנהלת תנופה האריכה שוב ושוב את הפטור שניתן למשפחות מתשלום שכר דירה, אולם כעת, מכוח החלטת הממשלה, המשפחות נדרשות לפעול בהתאם".