אחרי גינוי ההצתה: בית הכנסת בכרמי צור נהרס

חודש וחצי לאחר שריפת ספרי הקודש והצתת בית הכנסת בכרמי צור ולאחר גינויו של ראש הממשלה, המנהל האזרחי הרס את המבנה. "אנו נחזור ונבנה את בית הכנסת ולא ניתן לאף אחד לעצור אותנו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/03/16 09:12 כא באדר ב'

אחרי גינוי ההצתה: בית הכנסת בכרמי צור נהרס
דוברות כרמי צור, צילום: דוברות כרמי צור

חודש וחצי לאחר שגינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שריפת ספרי הקודש בבית הכנסת הזמני, לזכר שלושת הנערים שנחטפרו בכרמי צור, הרס הלילה (ה') המנהל האזרחי את המבנה הזמני שנועד להגן על ספרי הקודש.

מדוברות גוש עציון נמסר כי "תושבי היישוב כרמי צור שקמו הבוקר וגילו את הההרס במקום אמרו שהם חשים נבגדים מהתנהלות ראש הממשלה, ממנו ציפו לסיוע בהגנה על ספרי הקודש ולא לפגיעה חוזרת במקום הקדוש".

עוד אמרו התושבים שלימוד התורה והתפילות ימשיכו במקום כפי שהיו בכל החודשים האחרונים. הם הדגישו שכבר היום ספרי קודש יחזרו למקום ממנו נראה מקום חטיפת הנערים, והם ממשיכים ורואים בראש הממשלה את האחראי להרס.

(צילום: פייסבוק) ראש הממשלה מגנה את ההצתה לפני כחודשיים

יהודה ולד, תושב ומתפלל במקום סיפר ל'כיפה' כי החזרה לבית הכנסת התרחשה לאחר הרצח של אליאב גלמן "חשנו שזו תשובה ציונית הולמת להקים את בית הכנסת מחדש. במקום היו תפילות ושיעורי תורה וקריאת המגילה בהשתתפות תושבים רבים".

ולד סיפר כי ידעו על הכוונה להרוס את בית הכנסת אך ניסו למנוע אותה: "בנינו את מבנה הקבע כדי שבית הכנסת והספרים יהיו מוגנים הפעם. היינו בטוחים שמי שגינה בחריפות את חילול בית הכנסת לא ייתן יד להריסתו, אך מסתבר שביבי ובוגי חושבים אחרת. ידענו על הכוונה להרוס את בית הכנסת בימים האחרונים וניסינו את כל הדרכים המקובלות בהידברות עם שרים וחברי כנסת ואפילו עם בית הנשיא, אך הם היו נחושים להרוס את בית הכנסת בכל מחיר". לדבריו, בית הכנסת ייבנה מחדש: "אנו נחזור ונבנה את בית הכנסת ולא ניתן לאף אחד לעצור אותנו, לא הפורעים הערבים ולא המנהיגים שלנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן