אחרי ביקור קרי – נאום מדיני של בנט

יממה אחרי שמזכיר המדינה האמריקאי עזב את ישראל צפוי יו"ר הבית היהודי לשאת נאום מדיני במסגרת יום עיון של המפלגה בתל אביב. ´כיפה´ יעביר את הנאום בשידור חי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/14 10:43 ו בשבט התשעד

אחרי ביקור קרי – נאום מדיני של בנט
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

יממה אחרי שמזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, עזב את ישראל חזרה לארצות הברית, יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, צפוי לשאת בצהרים (ג) נאום מדיני, המוגדר בסביבתו כ"נאום מדיני חשוב". את הדברים בנט יישא ביום עיון מדיני של הבית היהודי בשיתוף המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב. בימין נשמו לרווחה כשקרי עזב את האזור ללא מסמך שמכיר בגבולות 67' או שמדבר על חלוקת הארץ. עם זאת קיימת דאגה מניסוח מסמך כזה בקרוב.

אם יום העיון יפתח ראש המכון ולשעבר ראש אמ"ן, אלוף (מיל') עמוס ידלין שידבר על האסטרטגיה הישראלית והתמודדות עם אירן גרעינית. לאחריו, בשעה 15:30 בנט יישא את הנאום המדיני שיועבר בשידור חי באתר כיפה. בהמשך יישאו דברים גם סגן ראש המכון תא"ל (מיל') אודי דקל, על אתגרי הביטחון ותקציב הביטחון וד"ר עודד ערן על יעדים חדשים ביחסי ישראל והעולם.

זוהי פעם ראשונה שהבית היהודי פונה לקהל הרחב בכנס עם אופי מדיני. "מבחינתנו המפלגה מזמן כבר לא רק מגזרית. אנחנו הולכים לקראת הגדלה משמעותית של המפלגה בבחירות הבאות, וככזו המפלגה מבקשת להתעמק בכל הנושאים שעל סדר היום, כאשר היום הנושא הוא מדיני", אמר מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, שיזם את הכנס.