אחוזתו של מוטי זיסר תימכר

עכשיו זה סופי. איש העסקים מוטי זיסר משך את הערעור נגד החלטת בית המשפט לאפשר לבנק לאומי למכור את אחוזתו בפ"ת, וכעת הבנק יכול לגבות המשכנתא על הבית. זיסר יעזוב את הבית עד סוף אוקטובר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/06/14 13:51 כד בסיון התשעד

אחוזתו של מוטי זיסר תימכר
כיפה, צילום: כיפה

איש העסקים מוטי זיסר משך את הערעור שהגיש נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לאפשר את מכירת אחוזתו בכפר גנים שבפתח תקווה בידי בנק לאומי, ויעזוב את ביתו עד סוף חודש אוקטובר.

זיסר ערער על החלטת השופט אורנשטיין לאפשר לבנק לאומי להשתלט על האחוזה ולגבות את המשכנתא שהעניק לו על הבית. משמעות משיכת הערעור היא שהבנק יכול להתחיל את הליך המכירה של האחוזה. זיסר יפנה את ביתו בסוף אוקטובר ועליו לשאת בנוסף בעלויות התחזוקה של האחוזה הגדולה.

במאי 2014, אישר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, לבנק לאומי להשתלט על אחוזתו של מוטי וברכה זיסר בכפר גנים שבפתח תקווה. האחוזה, אשר משתרעת על פני כשישה דונמים, כוללת מקווה, בית כנסת, אולם באולינג, אולם קולנוע פרטי וכן בריכה גדולה. המבנים בשטח האחוזה בנויים על כ-3000 מ"ר.

בשנים האחרונות נקלע זיסר לקשיים כלכלים זאת בעקבות רכישת "אי די בי" והסתבכות כלכלית במסגרת אחזקתו בקבוצת אלביט הדמיה, חברה העומדת כיום בעיצומו של הסדר חוב על סך שתיים וחצי מיליארד שקלים. אחוזת זיסר הנאמדת בשווי של 47 מיליון שקלים, שייכת לחברה פרטית של זיסר ממנה הוא שוכר את האחוזה. צעד זה נעשה על מנת להוזיל את עלויות המס. בנק לאומי כאמור, העניק לזיסר משכנתא על הקמת האחוזה אשר עומדת קיום על חוב של 17 מיליון שקלים.

לפני כשנה החלו בבנק לאומי בהליכי הוצאה לפועל על הבית לאחר שזיסר לא עמד בתשלומי המשכנתא. בשלב זה השופט מעכב את אישור מכירת יחידת הדיור של ילדיו של זיסר, שהציעו לרכוש את חלקם בבית, ואישר למכירה רק את חלקם של בני הזוג, זאת בשל טענות בנק הפועלים מנגד כי היחידות אינן שייכות לילדיו של זיסר וכן בשל רצון לבדוק האם יש להם את המקורות לתשלום המשכנתא. החלקות של הילדים הוערכו בכ-12 מיליוני שקלים.

מעבר למשכנתא, זיסר חייב לבנק סכום נוסף של 47 מיליון שקלים, זאת בעקבות עסקאות של קבוצת אלביט הדמיה שהייתה בשליטתו. שלושה חודשים לאחר שאיש העסקים הדתי איבד את השליטה בחברת אלביט הדמיה, בעקבות הסדר חוב עצום בו נעשתה תספורת של 1.8 מיליארד ש"ח לחובות החברה, איבד לפני כחודש זיסר גם את השליטה באלביט הדמיה, מבחינה ניהולית.