אחד ההרוגים: יהונתן נתנאל

אחד ההרוגים בתקרית הפגז אמש בעזה הוא סרן יוני נתנאל הי"ד, סמ"פ 202 בצנחנים

חדשות כיפה אדם צחי 06/01/09 00:00 י בטבת התשסט

יוני נתנאל, בן 26, נהרג אמש בתקרית הפגז ברצועת עזה. יוני היה נשוי לציונה, רכזת חברתית בפנימית להבה בקדומים. הם נישאו לפני פחות משנה, ולאחר נישואיהם התגוררו בקדומים. לפני שלושה חודשים נולדה ביתם הקטנה, מעיין. יוני גדל והתחנך בבית דתי לאומי. הוא למד בישיבת ירושלים לצעירים, המשיך לשלוש שנות לימודים במכינה בעלי, ולאחר מכן התגייס ליחידת מגלן של הצנחנים. לאחר סיום המסלול ושירות של שלוש שנים ביחידה, החליט יוני לצאת לקצינים. לאחר קורס קצינים שימש כמ"מ וסמ"פ בגדוד 202. יוני הותיר אחריו אישה ובת, אב ואם, ושלושה אחים ואחיות.

אביו של יוני, הרב עמוס נתנאל, הוא דמות מוכרת בחוגי מרכז הרב, ומרצה במכון "בנין שלם". לאחר שנודע לו על מות בנו, אמר הרב עמוס כי "הוא היה בשבת לפני שבוע וחצי אצלנו בבית, והוא ציפה שלעם ישראל יהיו מספיק עוז וגבורה. הוא אמר שהצבא יכול ויודע איך לעשות. היה לו מ"פ שסיים את השירות הצבאי, מאשקלון. לפני שיצא לקרב, יוני נפגש איתו, ואמר לו עליך נוחתים הקסאמים, אנחנו באים לפתור את הבעיה הזו. היה לו ברור שזה מה שצריך לעשות. אנחנו מבינים שבזה הוא עסק ושמחים שזו היתה השליחות, ומקווים שהצבא ימשיך באותו קו של גבורה של עוז מתוך ביטחון שזה מה שצריך לעשות. אנחנו רק רוצים לחזק את הידיים של הצבא שימשיך במה שהוא התחיל. זאת הבקשה שלנו וזו גם הבקשה של יוני שזה מה שייעשה".


לדברי הרב עמוס, בנו שלח במהלך המבצע מסרים של הרגעה: "הזעיקו אותו לפני שבוע וחצי, בשבת. לקראת סוף השבוע האחרון הוא דיבר איתנו שהכל בסדר, ולפני 24 שעות הוא שלח SMS לאשתו שהכל בסדר ואין מה לדאוג. אבל ידענו שהוא בפנים".


"מבחינת קווי האישיות שלו הוא היה ילד מדהים - בתום שלו, ביושר שלו ובמוסריות שלו. הצבא היה ראש מעייניו. הוא האמין מה שהוא עושה, ולפני כשנה וחצי קיבל הצטיינות חטיבתית. פגשתי קצינים שליוו אותו לפני שנכנסו. הם סיפרו לי שהוא הקרין סביבו שמחה, ביטחון וגבורה. כולם נסחפו מהעמדה שלו לפני היציאה לקרב, הוא גיבש מסביבו חבורת לוחמים נפלאה. לאחר קורס קצינים הוא לא חזר למגלן אלא לגדודים כי האמין שהעשייה שם הכי חשובה. איש אמת יושר ומוסר. כשהמ"פ שלו ניגש אליו ושאל אותו, אתה לא חושש?, הוא ענה לו, אורון, לזה אנחנו מחכים כל הזמן. אצלו באמת הדבר שאפיין אותו זה היכולת של השכל שלו לשלוט על כל התהליכים שהוא עבר בכל המצבים.


לגבי החשש שיוני נפל מאש ידידותית - חשוב לנו להדגיש מלחמה זו מלחמה, מאש של אויב או אש כוחותינו זה חלק מהמערכה. בכל מקרה הוא נקרא קדוש, ומת על קידוש השם. היו פה המח"ט והמ"פ, ואמרנו להם שימשיכו מה שצריך לעשות, ואנחנו שמחים על הפעילות הזו. באותה גבורה ובאותו עוז, תמשיכו".

הרוג נוסף בתקרית אמש הוא רב סרן דגן ורטמן, בן 32, מהיישוב מעלה מכמש

הלווייתו של יהונתן תיערך היום (ג) בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368