אחד ההרוגים: דגן ורטמן

דגן ורטמן הי"ד ממעלה מכמש שבבנימין, נהרג אמש מפגיעת פגז טנק ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/09 00:00 י בטבת התשסט

דגן משה ורטמן, בן 32, נהרג גם הוא אמש בתקרית הפגז אמש ברצועת עזה. אביו, אלי ורטמן, הינו נוירולוג בכיר, ואימו, דבי, עובדת סוציאלית. משפחתם מתגוררת ביישוב מכמש שבבנימין. דגן למד בבית הספר ביישוב מעלה מכמש, ובבית הספר בעופרה. בשנות התיכון למד בישיבת ירושלים לצעירים, ולאחריהן פנה ללימוד תורה בישיבת ההסדר אור עציון. לאחר תקופה מסוימת עבר לישיבת הר המור בירושלים.


משסיים שש שנות לימוד, התגייס לחטיבת גולני, יצא לקורס מ"כים וקצינים והתקדם בתפקידים פיקודיים שונים. תפקידו האחרון היה כמ"פ בפלוגה הותיקה של גדוד 13 בגולני. לאחר שסיים את התפקיד יצא לחופשת לימודים, אותה התכוון להעביר בלימוד תורה בישיבת הר המור. חודשיים לאחר מכן נקרא אל הצבא בצו 8, שובץ בתפקיד קצין בחפ"ק הגדודי, ונהרג מפגיעת הפגז. שחר ומעיין אחיו אמרו כי "דגן היה איש תורה. הוא האמין בעתידו, כוחו וייחודו של עם ישראל, וחי בדרך זו".


הלווייתו של דגן יצאה בצהריים מישיבת הר המור שבירושלים אל בית העלמין הצבאי בהר הרצל. בין הסופדים לו היה הרב ירחמיאל וייס, ראש ישיבת ירושלים לצעירים שאיבד תלמיד נוסף, יהונתן נתנאל, באותה התקרית. בהספדו תיאר הרב וייס את דגן כ"עדינו העצני", אדם המשלב גבורה פיזית עם עדינות נפשית, ובעל צימאון אדיר לדעת עוד ועוד. "בהישגים שלך בריצה הגעת לתוצאות אולימפיות", בכה הרב וייס, "ללמד אותך היה התענוג הגדול ביותר שיכל להיות למורה".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368