אז טראמפ בעד בניה ביו"ש או נגד?

בבית הלבן סירבו להתייחס מפורשות לאישורי הבניה ביו"ש ואמרק כי "ישראל ממשיכה להיות בעלת ברית גדולה של ארה"ב". יוסי דגן דווקא הסכים לומר ש-"לציבור נמאס מאחיזת העיניים הזאת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/01/17 06:46 כז בטבת התשעז

בעד או נגד אישורי הבניה? פחות משבוע לאחר כניסתו לתפקיד והודעות הבית הלבן בעידנו של טראמפ, ממשיכות להיות מעורפלות.

אמש (ג') התייחס דובר הבית הלבן שון ספייסר, לאישורי הבנייה של 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון ואמר כי "ישראל ממשיכה להיות בעלת ברית גדולה של ארה"ב. הנשיא רוצה להתקרב יותר לישראל ולוודא שישראל תקבל את הכבוד שמגיע לה במזרח התיכון. מה שהוא יעשה, כפי שציינתי אתמול, זה להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו כדי להמשיך ולדון גם בנושא הזה".

עיתונאים אמריקנים ניסו לחדור את חומת ההתחמקות של ספייסר וכשנשאל בשנית על מהלכם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון, השיב דובר הבית הלבן בקוצר רוח, "תהיה לנו שיחה עם ראש הממשלה בעניינים הללו".

באיחוד האירופי מנגד, דווקא המשיכו לשגר הודעות חדות וברורות וכרגיל יצאו נגד אישורי הבנייה, "מצער שישראל ממשיכה במדיניות ההתנחלויות למרות החשש וההתנגדות הבינלאומית לכך. מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי המנוגדת למדיניות האיחוד והמלצות הקוורטט".

כדי לשמוע ביקורת על מהלכם של נתניהו וליברמן, שאישרו אתמול בניה של 2,500 יחידות דיור, לא צריך להרחיק מחוץ לגבולות ישראל וגם לא צריך לפנות לצחוזות השמאל. במפלגת הבית היהודי תקפו את מתן אישורי הבנייה וטענו כי מדובר בלא פחות מעבודה בעיניים. שר החקלאות, אורי אריאל, אמר כי "לצערי הפרסומים היום על הבניה ביו״ש הוא סוג של ישראבלוף - אומרים שמשווקים אבל בפועל הרוב עדיין תקוע. הצפייה שלנו היא שראש הממשלה ושר הביטחון ישחררו אותנו משנות הקיפאון ויאפשרו לבנות אלפי יחידות לאלפי האזרחים הישראלים שמבקשים למצוא את עתידם״.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי הוא "חושש שמעט מכל ההכרזות באמת יצא אל הפועל. אני מכבד מאוד את ראש הממשלה ושר הביטחון אבל לציבור נמאס מאחיזת העיניים הזאת, מכיוון שכל הזמן מכריזים על בניה ובסוף בונים מעט מאוד".

לדבריו בניגוד לממשל אובמה, כיום אין מה לחשוש מתגובת הבית הלבן, "זה לא מרגיז אותם. נפגשתי עם גורמים בכירים בממשל האמריקני כומעט כולם אמרו שהם תומכים בישראל ורוצים לתקן את מה שאובמה עשה. הם אומרים בצורה פשוטה שישראל צריכה להגיד באופן ברור מה היארוצה והם מבטיחים לתת גיבוי. כך שבעיניי זו היתממות לחכות ולראות מה טראמפ רוצה".