אושרה תביעה ייצוגית נגד קול ברמה: נקטו בהפליה מגדרית בוטה

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר להפוך תביעה נגד רדיו קול ברמה לתביעה ייצוגית. "נקטה בו הפליה מגדרית בוטה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 09:43 טו באלול התשעד

אושרה תביעה ייצוגית נגד קול ברמה: נקטו בהפליה מגדרית בוטה
קול ברמה, צילום: קול ברמה

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר אתמול (ג') להפוך תביעה של ארגון 'קולך' נגד הרדיו החרדי 'קול ברמה' בנוגע להדרת נשים לתביעה ייצוגית.

מדובר בתביעה שהוגשה ב-2012 בה נטען כי מאז זכתה תחנת הרדיו 'קול ברמה' לזיכיון לשידורים היא נקטה מדיניות בה אין להשמיע נשים כלל. התחנה סירבה להעלות נשים לשידור כמראיינות או מרואיינות בכל נושא שהוא. יאמר כי מאז הגשת התביעה ב'קול ברמה' מאפשרים להעלות נשים לשידור.

כאמור, בית המשפט אישר את התביעה כתביעה ייצוגית בשל פגיעה בציבור הנשים. "תחנת קול ברמה קיבלה זיכיון לשידורי רדיו, שהינו משאב ציבורי, ונקטה בו הפליה מגדרית בוטה, האוסרת על נשים להתבטא ולהישמע רק בשל היותן נשים, תוך פגיעה בזכותן לכבוד, לשוויון ולחופש ביטוי. מדובר בהפליה שפוגעת בציבור הנשים בכללותו, שכן היא מעבירה מסר שלילי באשר למעמד הנשים בחברה ובאשר לדמות החברה כולה", קבע בית המשפט.

הדיון בתביעה יתחיל באמצע נובמבר 2014.

תגובת רדיו 'קול ברמה': "התביעה הוגשה על ידי עמותה רפורמית אשר מתנגדת מהיסוד לזרם האורתודוקסי ומכאן שאינה יכולה לייצג את רצונן של מאזינות ומאזיני התחנה. תחנת "קול ברמה" קיבלה זיכיונה ממדינת ישראל בכלל ומהרשות השנייה בפרט ופועלת אך ורק על פי חוקיה וכלליה של הרשות. "קול ברמה" הוקמה על מנת לשרת ולפעול על פי אורחות חייו של המגזר החרדי ותעשה כל שביכולתה על מנת למנוע פגיעה ברגשותיו. התחנה הפכה תוך ארבע שנים בלבד לתחנה החרדית המואזנת ביותר בישראל, זאת על פי סקר TGI, עובדה המוכיחה כי התנהלות התחנה משקפת נאמנה את רצונו של קהל היעד תוך התאמה לתהליכים החברתיים ההדרגתיים שעובר המגזר. בימים אלה שוקלת התחנה, באמצעות באי כוחה, את המשך התנהלותה המשפטית בנושא".