אורבך מונה ליו"ר סיעת "הבית היהודי"

ח"כ אורי אורבך יחליף בתפקידו את ח"כ זבולון אורלב, שכיהן בתפקיד מאז הבחירות. החלטת הסיעה על איוש התפקיד מסיימת מתיחות שאפיינה את היחסים בין השניים בימים האחרונים

חדשות כיפה אורי פולק 02/11/10 00:00 כה בחשון התשעא

אורבך מונה ליו"ר סיעת "הבית היהודי"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

חבר הכנסת אורי אורבך מונה היום (ג) ליושב ראש סיעת "הבית היהודי" ובכך יחליף בתפקידו את ח"כ זבולון אורלב שכיהן בתפקיד מאז הבחירות.

אמש הגיעו חברי סיעת "הבית היהודי" להסכמה על איוש התפקידים הפרלמנטרים, זאת על רקע הרוטציה המתקרבת באיוש תפקידי ראשי הועדות בכנסת. מקורבים לשני חברי הכנסת דיווחו לכיפה על מתיחות שאפיינה את היחסים בין השניים לאורך הימים האחרונים, קודם החלטת הסיעה.


(צילום: יעקב גולן -cc-by-sa)


על-פי החלטת הסיעה, ח"כ זבולון אורלב יכהן כיו"ר הועדה לזכויות הילד, חבר ועדת הכספים, חבר ועדת החינוך ויו"ר ועדת המשנה שלה לחינוך דתי ותרבות תורנית; ח"כ אורי אורבך יכהן כיו"ר הסיעה, חבר ועדת ביקורת המדינה, חבר ועדת הכנסת, חבר ועדת חוקה וחבר הנהלת הקואליציה.

כידוע, על פי סיכום קודם הוחלט כי במסגרת הרוטציה, נציג סיעת "הבית היהודי" בראשות ועדת החינוך, כיום ח"כ אורלב, יחדל לכהן בתפקידו ויעבור לראשות הועדה לשלום הילד. עוד הוסכם לאחר הבחירות כי עם החלפת הועדה יוחלף גם היו"ר, והתפקיד יעבור לח"כ אורי אורבך. כעת, כאמור, הגיעה הסיעה לפשרה אחרת, המיישבת את המתיחות בין שני חברי הכנסת.

ח"כ אורבך מסר בתגובה לכיפה כי הוא "מתכוון לנצל את תפקיד יו"ר הסיעה כדי להעצים את פעילותה הפרלמנטרית ולקדם את האחדות הפוליטית של הציונות הדתית". ח"כ אורלב סירב להתייחס לפניית כיפה.