אומ"ץ דורשת לפתוח בחקירה מיידית נגד בנט

באומ"ץ קראו ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד יו"ר "הבית היהודי", בחשד כי קנה קולות מחסידי קרעטשניף, בפריימריז לראשות המפלגה. לשכת בנט: קוראים לבדיקה מיידית של רשויות החוק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/03/13 13:13 כא באדר התשעג

אומ"ץ דורשת לפתוח בחקירה מיידית נגד בנט
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

תנועת אומ“ץ פנתה היום (א‘) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, זאת לאחר תחקיר שפורסם בליל שבת שחשף כי מאות חסידי הקהילה החרדית קרעטשניף התפקדו לבית היהודי והצביעו לבנט בפריימריז לראשות המפלגה.

באומ“ץ טענו היום כי מדובר בעבירה לכאורה על חוק המפלגות, שקובע כי ”מי ששילם עבור אחר דמי חברות או דמי התפקדות או כל תשלום אחר התמחייב כדי להקנות זכות הצבעה בבחירות פנימיות במפלגה (להלן - זכות הצבעה), דינו שנה מאסר“.

”עפ"י הנאמר בכתבה ששודרה בערוץ 1 "קנה" ח"כ נפתלי בנט את קולותיהם של אנשים בחסידות קרעטשניף; בכתבה נשמעו אנשים שסיפרו שהם קיבלו בחזרה את דמי ההתפקדות“, נכתב בפניית אומ“ץ, ”מעשיו של ח"כ נפתלי בנט עולים גם כדי עבירות של קבלת דבר במרמה“. באומ“ץ דורשים לפתוח בחקירה ”לאלתר, בטרם ימונה ח"כ נפתלי בנט לשר בממשלה“.

בתוך כך, גורמים בחסידות קרעטשניף ברחובות הסבירו כי ההתפקדות לבית היהודי נבעה מתוך מאבק מוניציפאלי בתוך העיר.

מלשכתו של בנט נמסר בתגובה לכיפה כי ”ייתכן שהחסידות התפקדה לבית היהודי על ידי פוקדים פוטנציאליים כחלק ממאבק עירוני ברחובות והדבר אינו מקובל עלינו אם הם לא הצבעו לבסוף לבית היהודי. אנחנו קוראים להעביר כל חשש להתנהלות פסולה בפריימריז לרשויות החוק באופן מיידי, בדיוק כפי שעשינו בעצמנו לפני כחצי שנה, עת העברנו למשטרה חומר שהתגלה לנו. נפתלי בנט לא נתן ולא יתן דבר עבור התמיכה בו, לא לחסידות שהוזכרה ולא לכל איש אחר, אלא ייאבק בכל גילוי שחיתות כזה כפי שעשה בפריימריז“.