אולפני ערוץ 10 בירושלים ישמרו שבת

כך טוען אברהם קרויזר, יועצו לענייני חרדים של ראש עיריית ירושלים, בהתייחס למעבר ערוץ 10 לבנייני האומה בעיר. לטענתו, הערוץ התחייב לשדר בשבתות מאולפנים מחוץ לעיר

חדשות כיפה אורי פולק 07/09/11 09:38 ח באלול התשעא

אולפני ערוץ 10 בירושלים ישמרו שבת

ערוץ 10 נערך לקראת מעבר שידוריו אל בנייני האומה בירושלים, כפי שהתחייב לכך בפני הרשות השנייה. אמש (ג') הסתבר כי במסגרת זו, התחייב הערוץ שלא לחלל שבת בהפעלת אולפן החדשות בירושלים - וכי בכוונתו לשדר מחוץ לעיר ולא לחלל שבת בבירה.

את הדברים חשף אברהם קרויזר, יועצו לענייני חרדים של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. בראיון למהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי', גילה כי האולפנים בבנייני האומה יהיו סגורים ביום השבת. "אני שמח לבשר שאין חשש שערוץ 10 יפעל בשבת בבנייני האומה בירושלים, הוא ישדר ממקום אחר. אני אומר את זה מידיעה", אמר.

עוד הסביר קרויזר כי החשש מפני חילול שבת הוביל לדיונים מול קברניטי הערוץ, בסיומם סוכם כי לא ישדרו מהמקום. "באופן טבעי, ערוץ תקשורת בעידן שלנו ואולי גם בעידן הקודם חברת חדשות פועלת מתכונת של 24 שעות שבעה ימים בשבוע, לצערנו פועלת גם בשבת והנה לנו חשש לפריצה של חומות השבת בירושלים, שגוף תקשורת גדול יעבוד במבנה ציבורי ובנייני האומה הוא חברה משותפת בבעלות של עיריית ירושלים והסוכנות היהודית והחשש היה שהבאה של חברת החדשות לבנייני האומה תחייב הפעלה של המקום בשבת", ציין קרויזר.