אולי הפייסבוק יזכיר לחברי "הבית היהודי" מי בחר אותם לכנסת?

העדרות רוב סיעת "הבית היהודי" מההצבעה על "חוק שטרן" עוררה זעם ברשתות החברתיות ואפילו קבוצה חדשה בפייסבוק - שמבטיחה להזכיר לח"כים שרבני "תקומה" לא הביאו להם 12 מנדטים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/05/13 09:33 יד בסיון התשעג

אולי הפייסבוק יזכיר לחברי "הבית היהודי" מי בחר אותם לכנסת?
פייסבוק עליזה לביא, צילום: פייסבוק עליזה לביא

כנראה שאפילו נפתלי בנט לא צפה את העליהום הציבורי שיתרגש עליו בעקבות ההצבעה אתמול (ד‘) על ”חוק שטרן“: עם היוודע הפרסום על היעדרות רוב הסיעה מההצבעה על החוק, החל הזעם הציבורי בפייסבוק, שביקש להזכיר לחברי ”הבית היהודי“ שהם נבחרו על ידי הציונות הדתית הקלאסית, יחד עם לא מעט חילונים - ולא על ידי רבני ”תקומה“.

קבוצה חדשה בפייסבוק - ”משהו ישן מתחיל - בנט ווטש“ - מבקשת לעקוב אחר פעילות ”הבית היהודי“ בכנסת ולוודא כי המפלגה אכן פועלת ברוח מצביעיה. מייסדי הקבוצה הסבירו כי בכוונתם ”להשפיע על אחת המפלגות הדומיננטיות בכנסת הנוכחית, מפלגה שנתונה ללא מעט לחצים מצד אנשי הנהגה ורבנים שלאו דווקא מזוהים עם הבית היהודי אבל איכשהו יש להם הרבה השפעה עליה“. בקבוצה הדגישו כי הם מבקשים ”להזכיר לבנט וחבר מרעיו מיהם האנשים שהצביעו לו ומאיפה הגיעו שמונת המנדטים הנוספים (רמז: לא מרבני תקומה)“.

לא מעט פובליציסטים ובכירים תקפו את התנהלות המפלגה אתמול, ביניהם גם חגי סגל, פובליציסט בכיר ועורך ב“מקור ראשון“, שכתב: ”אוי לאותה בושה: רוב חברי הבית היהודי הצביעו עכשיו ברגלים נגד החוק המתבקש כל-כך להרחבת הגוף הבוחר של הרבנות הראשית. רק איילת שקד והשרים בנט ואורבך הצביעו בעד, כל השאר יישרו קו עם ש"ס ויהדות התורה, שמעוניינות להנציח את המצב הישן ברבנות (ובכללם מזכ"ל בני עקיבא לשעבר מוטי יוגב, וסרוגים מובהקים כמו אורי אריאל, ניסן סלומינסקי, שולי מועלם ואבי ורצמן). למרבה המזל המפלגות החילוניות הצילו את המצב. אלעזר שטרן, שעל שמו קרוי החוק, יוכל להגיד בקרוב שהוא הציל את הרבנות הראשית מהפוליטיקאים הציוניים דתיים“.

בדד, שקד אתמול בהצבעה (צילום: פייסבוק עליזה לביא)

גם ח“כ עליזה לביא הצליחה ”לעקוץ“ את ”הבית היהודי“ והעלתה תמונה בה נראית ח“כ איילת שקד, בזמן ההצבעה על החוק, יושבת לבדה ומצביעה. לביא ציינה כי היא ”מקווה שגם חברי הבית היהודי יצטרפו למשהו החדש שכבר התחיל“.

הסופר והעיתונאי אלישיב רייכנר התייחס אף הוא להצבעה המבישה וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ”חברי הכנסת של 'הבית היהודי' שנעדרו מההצבעה על 'חוק שטרן' בניגוד להחלטת הסיעה, עדיין לא הפנימו מיהו הציבור שהכניס אותם לכנסת. לא חברים, 12 המנדטים של 'הבית היהודי' לא הושגו באמצעות פשקווילים של רבני תקומה אלא בגלל הרוח החדשה שאורבך בנט ושקד נפחו בגווייה הפוליטית של המפד"ל. אין פלא שהשלישייה הזאת היא גם זו שתמכה היום בהרחבת הגוף הבוחר. חבל שהם היחידים שממשיכים את המשהו החדש“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן