אוכלים כשר באו"ם

חלמתם להיות דיפלומטים באו"ם אך חששתם שלא תמצאו מה לאכול במזנוני הארגון? אל דאגה, ממחר יחלו בארגון האומות המאוחדות, להגיש אוכל כשר, גם לנציגי העם היהודי

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/16 10:12 כט בתשרי התשעז

אוכלים כשר באו"ם
shutterstock, צילום: shutterstock

אם דוד בן-גוריון המנוח היה עד להחלטתה הזו, אולי היה חוזר בו שהביטוי שטבע- "או"ם שמום". החל ממחר יחלו במזונני האו"ם לספק אוכל כשר,גם לעוובדים ודיפלומטים ישראלים ויהודים.

ההחלטה, שמהווה את אחת ההחלטות הבודדות שהועלו בשנים האחרונות לטובת העם היהודי, התקבלה בעקבות יוזמתו של שגריר ישראל בארגון, דני דנון, שהעביר את בקשתו למזכ"ל האו"ם באן קי־מון, ובה ציין כי כפי שמתחשבים במזנוני האו"ם במוסלמים וצמחונים, כך ראוי שינהגו גם ליהודים המקפידים על שמירת כשרות המזון.

המאבק כאמור הצליח הצליח והחל ממחר, יוכלו שומרי כשרות לטעום ממגוון המאכלים שמציעים המזנונים בארגון לרבות מאכלי חלב, בשר ושאר ירקות. דנון עצמו הגיב על ההחלטה ואמר ל'ידיעות אחרונות' שחשפו את יוזמתו: "אנחנו צועדים בראש מורם במסדרונות האו"ם. כפי שמכבדים שם בני דתות אחרות יש לכבד גם את היהדות", אמר דנון. "בשביל יהודים רבים בעולם אכילת מזון כשר היא חלק בסיסי מאמונתם. על כל אזרחי העולם להרגיש רצויים באו"ם, ועליו להיות פתוח גם לשומרי המסורת היהודית".