"אהוב שלי, מי היה מאמין שאכתוב לך כשאתה כבר לא איתי?"

מאות הגיעו ללוות את החייל ינאי וייסמן בדרכו האחרונה. וייסמן היה בן 21 בלבד במותו והותיר אחריו אישה ותינוקת

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/02/16 10:07 י באדר א'

"אהוב שלי, מי היה מאמין שאכתוב לך כשאתה כבר לא איתי?"

כ- אלף איש הגיעו הבוקר (ו') להר הרצל ללוות את החייל ינאי וייסמן, בן 21, שנהרג אתמול בפיגוע הדקירה, בסניף 'רמי לוי' בשער בנימין. בני משפחה וחברים ספדו לו בנאומים מרגשים וקורעי לב.

אשתו, יעל, סיפרה שרץ לעזור למרות שלא היה לו נשק "אהוב שלי, מי היה מאמין שאני אכתוב לך כשאתה כבר לא איתי. במעט זמן שהיה לנו בסופש דאגת להשלים הכל. שמעת שקרה משהו ורצת ואני חיכיתי לך".

"תמיד הית מלא נתינה בלתי פוסקת אם לא היית רץ לשם לא היית ינאי שאני מכירה והתאהבתי בו. הלואי שיכולת לחוות את נטע יותר, כמה חלומות היו לנו, לפני שנכנסנו לסופר שאלתי אותך מתי נהיה משפחה נורמלית ואמרת שלא נשאר עוד הרבה".

עוד אמרה אשתו יעל "מה הספקנו בשנתיים של נישואים למרות שלא היינו הרבה יחד. ינאי אתה גיבור אמיתי של כל עם ישראל ידעת שאין לך נשק ובכל זאת רצת, אני רוצה לגיד לך תודה. זכיתי ללמוד מאדם מוכשר ומיוחד".

הרב נתנזון, רב המכינה של ינאי: " ינאי של חיוך ענק וכובש, ינאי של אמת בלתי מתפשרת, ינאי של יעל, אבא של נטע,י נאי של המשפחה והחברים. מאתמול בערב ינאי של כל עם ישראל. הרבה ויכוחים היו לנו עד השעות הקטנות של הלילה כי היית בן אדם של אמת. התלבטת אם לצאת לפיקוד או להמשיך בלחימה. ידעתי שתוכל להוות דוגמא וסמל. כמה היית גאה ביעל, בנטע, כמה תמונות שלחת לנו שלך ושל הילדים".

הרב נתנזון סיפר כי ינאי שמע את הצעקות משורה אחרת בסופר, והלך לבדוק מה קרה "יעל סיפרה לי אתמול שהייתם בשורה אחרת בכלל, שמעתם צעקות, היא התכופפות לנטע ואתה נעלמת. לא יכולת לשמוע צעקות ולעמוד מנגד, כזה היית, לא היה לך נשק,חייל ברגילה. נלחמת עם הידיים עם הגוף עם כל הלב".

אביו של ינאי הזכיר את הטיול שערך ינאי שלשום, לפני הרצח "כמה אהבת את הבת שלך נטע,ו לקחת אותה לראות את הפרחים בנגב, יום לפני שנרצחת. שום שנאה ושום אויב לא יפסיקו את זה".

אמו של ינאי, הוסיפה לסיום: "היית מאוד עצמאי והלכת לדרכך ...הבכי זה אהבה... המשמעות מכל החיים שלנו זה הזהות זה מה שהוביל אתך".

(צילום: דוברות מעלה מכמש)