אברמוביץ נגד, לפיד בעד. סיכום מושב החורף בתקשורת

נתניהו מותקף על ההישגים של בנט והבית היהודי, יאיר לפיד מגן על ישיבות ההסדר. אמנון אברמוביץ: המנצח האמיתי ומי שמוביל את הממשלה הזאת זה בנט והבית היהודי. הם משיגים את כל אשר ירצו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/03/14 18:24 טו באדר ב'

אברמוביץ נגד, לפיד בעד. סיכום מושב החורף בתקשורת
יחצ, צילום: יחצ

רגע לפני סוף מושב החורף של הכנסת, התקשורת הכללית עשתה סיכום של מנצחים ומפסידים בשלושת החוקים שאושרו במליאת הכנסת בשבוע שעבר, ומסקנתם ברורה: נתניהו מותקף על ההישגים של בנט והבית היהודי.

בטורו השבועי כתב בן כספית: "אז מי ניצח ומי הפסיד השבוע? נתחיל עם בנט. נפתלי שיחק אותה. חוק הגיוס תפור למידותיה של הציונות הדתית ששלחה אותו לכנסת. חוק המשילות מבטל, סופית, את האפשרות שכל חובש כיפה קיקיוני מקריית ארבע ירוץ לבד. היחיד שיכול להביא מנדטים בכמויות כאלה הוא בנט, ולכן עדת הסהרורים שלו תיאלץ להסתופף מאחוריו גם בפעם הבאה. ונשאר חוק משאל העם, חלום חייו של בנט עוד מאז היה מנכ״ל מועצת יש״ע״..

"יחד עם בנט, גם איילת שקד מיצבה את מקומה כגורם פוליטי משמעותי עם קבלות. שקד, עד לאמזמן עובדת אלמונית בהיי טק, מזכירה חבולה לשעבר של נתניהו, שהיססה אם לרוץ במפד״ל או בליכוד, הובילה את דיוני הוועדה שקרויה על שמה במיומנות ובנחישות".

"לא סתם קורא בנט לחוק הגיוס 'חוק שקד'", המשיך אברמוביץ'. "יש בשקד חן תל אביבי חילוני ואידיאולוגיית טרשים ימנית קיצונית. מסתבר שבחבילה אחת, שזה הולך לא רע".

ב"אולפן שישי" בערוץ 2 אמנון אברמוביץ' קבע כי, "המנצח האמיתי ומי שמוביל את הממשלה הזאת זה בנט והבית היהודי. הם משיגים את כל אשר ירצו: בניה מאסיבית בגדה המערבית, חוק משאל עם, פטור לישיבות הסדר משירות צבאי כמו לכולם. לכן לבנט יש הישגים אדירים". בהמשך הוא ציין: "משאל עם מטרפד כל סיכוי, שממילא לא קיים, להסדר מדיני".

לדברים אלו מצטרף מאמר מערכת של עיתון הארץ שדיבר על כך שהממשלה היא "ממשלת בנט הראשונה. סיעות הקואליציה פעלו בשנה האחרונה כלהקת המעודדות של בנט, מי בהתלהבות - כמו רוב נציגי הליכוד, שמחזרים אחרי המתנחלים - ומי בשתיקה שנועדה לשמירת הכיסא, כמו סיעות יש עתיד והתנועה. יאיר לפיד וציפי לבני התקשו להשפיע על דרכה של המדינה והצטיירו כשכבת איפור, שנועדה להסתיר ממשלת ימין קיצונית".

להגנת ישיבות ההסדר יצא יו"ר יש עתיד השר יאיר לפיד שאמר בראיון כי, "הציונות הדתית אלה החיילים הכי קרביים בצה"ל. בהסדר יש פחות מ- 900 בחורים בשנה, שזה חלק קטן מאוד מהתרומה של הציונות הדתית לצה"ל. הכתימו כאן ציבור שלם. הרי בדרך כלל באים בטענות שיש יותר מדי כיפות סרוגות בבה"ד 1. גם זו טענה לא הוגנת. אז עכשיו הם לא מספיק לוחמים".