אברהם צימרינג: הטענות של בנט בנושא תקומה הם ספין

אברהם צימרינג, המוביל את ההתנגדות לחוקת בנט מתייחס לטענות בנט בדבר איחוד עם תקומה לאחר אישור החוקה וטוען "זה ספין. מה קרה שנה וחצי? כל כוונתו של בנט היא לחסל את תקומה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/09/14 17:52 יג באלול התשעד

אברהם צימרינג: הטענות של בנט בנושא תקומה הם ספין
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

"הסיפור של תקומה הוא ספין של בנט", כך אומר אחד ממובילי המאבק נגד חוקת בנט מטעם 'מטה המאבק של הפורום הדמוקרטי' בהתייחסו לטענותיו של בנט בכנס סגור של חברי מרכז אתמול (א') כי יקדם את האיחוד עם תקומה מיד לאחר אישור החוקה החדשה.

"מה קרה שנה וחצי?”, שואל צימרינג ."רק כשגילו את הסיפור עם האיחוד עם הליכוד הוא התחיל לדבר על תקומה. הוא יכול היה לעשות דברים במשך שנה וחצי. כל כוונתו של בנט היא לחסל את תקומה לאחר הועידה כי אז הוא לא יהיה חייב לאף אחד שום דבר. ראו הוזהרתם אנשי תקומה".

צימרינג התייחס גם להתנגדות האקטיבית שלו ושל המתנגדים לחוקת הבית היהודי וטען: “השטח מתעורר בצורה בלתי רגילה. אלו שתומכים בחוקה עושים את זה באילוץ ולא בלב שלם. אנחנו מבינים שאין להם ברירה ושהם מבינים את הדרך הנכונה. המתנגדים מאמינים בדרכה של הציונות הדתית. אנחנו לא הולכים לשום מקום. אנחנו לא נגד בנט אלא בעד ציונות דתית חזקה".

עוד תוהה צימרינג מדוע בנט מסרב לאפשר הצבעה חשאית בועידת החוקה ביום רביעי. “מדוע בנט מפחד מהצבעה חשאית? אין דבר יותר דמוקרטי מהצבעה חשאית, כשהצבעה גלויה האח הגדול מסתכל. אצלנו בכל מקרה ההרגשה מאוד טובה. נצליח לסכל את כוונתו של בנט בחוקה החדשה”.