אברהם נגוסה מקדם חוק שיחייב השוטרים לתעד כל מעצר

פתרון חדש למניעת אלימות שוטרים, ח"כ אברהם נגוסה הודיע כי יקדם חוק שיחייב את השוטרים לתעד בוידאו כל מעצר על ידי מצלמה שתהיה צמודה למדיהם. נגוסה: "חוק כזה הוכיח את עצמו בארה"ב"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/05/15 09:52 ב בסיון התשעה

אברהם נגוסה מקדם חוק שיחייב השוטרים לתעד כל מעצר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם מחאת האתיופים אכן תיצור את הפתרון שימנע את אלימות השוטרים? יוזמת חקיקה חדשה של חבר הכנסת מהליכוד, אברהם נגוסה, הקרויה "חוק דמאס פקדו", על שמו של החייל ממוצא אתיופיה שהוכה על ידי שוטרים והיה הטריגר למחאה הגדולה של בני העדה, תחייב שוטרים לתעד בוידאו כל מעצר.

מדובר בתיקון לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה-מעצרים) האומר כי "כל הליך מעצר או עיכוב של אזרח ישראלי יתועד במצלמת וידאו שתוצמד למדי השוטרים".

ח"כ נגוסה הודיע כי בימים הקרובים בכוונתו להחתים חברי כנסת מכלל הסיעות שהביעו לדבריו, תמיכה גורפת בהצעת החוק. "חוק זה יפתור את סוגיית האלימות המשטרתית המופנית כלפי יוצאי אתיופיה בישראל וכלפי אזרחים ישראלים נוספים. חוק דומה הוכיח את עצמו כאפקטיבי ביותר במספר ערים בארצות הברית בהן הועבר", הסביר נגוסה וטען כי פתרון זה יקל גם על עבודת המשטרה וימנע תלונות שווא.

נגוסה הבטיח כי ימשיך לפעול בנושא, "דרישת המפגינים אתמול ובמהלך השבועות האחרונים הן מוצדקות ואמשיך לפעול בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותי על מנת לקדם שוויון זכויות והזדמנויות ליוצאי אתיופיה בישראל ועל מנת למגר את האלימות המשטרתית".