אברהם ליפשיץ: אשמח אם נחמה ליבוביץ' תהיה דמות המופת של החמ"ד

מנכ"ל החמ"ד מבהיר ל'כיפה' כי אין מניעה שחוקרת המקרא תהיה דמות המופת של החמ"ד אך הדמות של השנה הבאה כבר נקבעה. "לא רואה במועמדותה בעיה והיא תהיה דמות לחיקוי ולהערצה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/04/14 08:03 ב בניסן התשעד

אברהם ליפשיץ: אשמח אם נחמה ליבוביץ' תהיה דמות המופת של החמ"ד
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

אברהם ליפשיץ, מנכ"ל החינוך הממלכתי דתי, מגיב ב'כיפה' לדרישה למנות את חוקרת המקרא נחמה ליבוביץ' כדמות מופת של תלמידי החמ"ד בשנה הבאה.

לטענתו "אני מעריץ את נחמה ליבוביץ' ואשמח אם תהיה דמות המופת של החמ"ד". עם זאת מבהיר ליפשיץ כי הדמות עליה ילמדו תלמידי החינוך הממלכתי דתי בשנת התשע"ה כבר נקבעה.

במהלך השנה מעמידים בחינוך הממלכתי דתי (חמ"ד) דמות מופת אשר לאורו הם לומדים במהלך השנה. בין היתר, בעבר עמד הלימוד השנתי על דמויות כמו הראי"ה קוק והשנה לומדים התלמידים על מחבר הקיצור שולחן ערוך מקור חיים ורבה של תל אביב יפו, הרב חיים דוד הלוי זצ"ל. במהלך השנה עוסקים התלמידים בדמותו של הרב, יוצרים עבודות ומצגות על דמותו ואף צופים בסרט הסוקר את חיי הרב.

ליפשיץ מוסיף כי "הציבור הדתי לאומי בשל לקבל אישה, דוגמת הרבנית ברכה קפאח או נחמה ליבוביץ', כדמות המופת ואני בטוח שבעתיד השמות הללו יעלו על השולחן. אנו מקדישים זמן רב כדי ליצור פעילויות רבות למשך השנה ועל כן הדמות של שנת הלימודים הבאה נקבעת כמעט שנה מראש אך נחמה ליבוביץ' בהחלט יכולה להתאים בשנים הבאות".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' כי מאות הורים חתמו על עצומה המבקשת לקדם את בחירתה של חוקרת המקרא נחמה ליבוביץ' כדמות המופת של החמ"ד לשנת תשע"ה, זאת במלאות 60 שנה לפרוסום ספרה הראשון בנושא עיונים בפרשת השבוע.

"יהיה לנו לכבוד שדמות כזאת תהווה מודל שנתי לילדנו. אנו בטוחים כי מנהל החינוך הדתי, שהיטיב לבחור עד היום דמויות מופת ערכיות, יהיה גאה לצרף את נחמה ליבוביץ' ז"ל לשורת האנשים שלאורם נלך", כתבו ההורים בעצומה שהפיצו, שצברה בתוך ימים אחדים בלבד כ-1000 חתימות.