הורים לחמ"ד: בחרו את נחמה ליבוביץ כדמות מופת

התארגנות של הורים מבקשת לראשונה להגדיר אישה כדמות מופת של החינוך הממלכתי דתי בשנה הבאה. "יהיה לנו לכבוד שדמות כזאת תהווה מודל שנתי לילדנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/03/14 10:01 כא באדר ב'

במהלך השנה מעמידים בחינוך הממלכתי דתי (חמ"ד) דמות מופת אשר לאורו הם לומדים במהלך השנה. בין היתר, בעבר עמד הלימוד השנתי על דמויות כמו הראי"ה קוק והשנה לומדים התלמידים על מחבר הקיצור שולחן ערוך מקור חיים ורבה של תל אביב יפו, הרב חיים דוד הלוי זצ"ל. במהלך השנה עוסקים התלמידים בדמותו של הרב, יוצרים עבודות ומצגות על דמותו ואף צופים בסרט הסוקר את חיי הרב.

לקראת השנה הבאה, מבקשים הורים לקדם את בחירתה של חוקרת המקרא נחמה ליבוביץ כדמות המופת של החמ"ד לשנת תשע"ה, זאת במלאת 60 שנה לפרסום ספרה הראשון בנושא עיונים בפרשת השבוע.

"יהיה לנו לכבוד שדמות כזאת תהווה מודל שנתי לילדנו. אנו בטוחים כי מנהל החינוך הדתי, שהיטיב לבחור עד היום דמויות מופת ערכיות, יהיה גאה לצרף את נחמה ליבוביץ' ז"ל לשורת האנשים שלאורם נלך", כתבו ההורים בעצומה שהפיצו, שצברה בתוך ימים אחדים בלבד כ-1000 חתימות.

כזכור, ליבוביץ, אחותו של פרופסור ישעיהו ליבוביץ', הייתה חוקרת מקרא ופורצת דרך בתחום ככל שמדובר בחקר המקרא על ידי נשים. הידע הרחב שלה ביהדות התבסס על מגוון גדול של פרשנים מכל הדורות החל מרש"י וכלה בפרשנים מודרניים כמו בנו יעקב. היא ראתה לעצמה ייעוד להפיץ את ידע התנ"ך ואהבתו לא רק בין תלמידיה אלא גם בציבור הרחב.

על אף שעסקה במחקר ברמה אקדמית נהגה להופיע בציבור הרחב כמרצה עממית וגם כפרופסור הייתה ידועה בפשטות הליכותיה וכונתה 'נחמה' בפי תלמידיה. כן העדיפה את התואר מורה על פני פרופסור, וכך גם נכתב על מצבתה. התפרסמה ב'מסעותיה' בארץ, בכדי ללמד במקומות רבים ככל האפשר, ויהיו מרוחקים ומבודדים ככל שיהיו. על עבודתה זכתה בפרסים רבים כולל בפרס ישראל.