אבי רואה: עשינו טעות שלא פתחנו את הישובים ביהודה ושומרון לכולם

יו"ר מועצת יש"ע בהתבטאות מפתיעה ביחס לוועדות הקבלה לישובים ביהודה ושומרון, באזכרה לבני משפחת פוגל ביישוב איתמר. "לא השכלנו להרחיב את השורות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/03/14 15:33 ז באדר ב'

אבי רואה: עשינו טעות שלא פתחנו את הישובים ביהודה ושומרון לכולם
ישיבת איתמר, צילום: ישיבת איתמר

באזכרה היום (א') בישיבה הגבוהה באיתמר במלאת שלוש שנים לרצח חמשת בני משפחת פוגל נשא יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, דברים והתייחס לסוגיית סינון התושבים בקבלה למגורים ביישובי יו"ש: "ההתיישבות ביהודה ושומרון עשתה טעות בסינון הקפדני מדי של תושבים" אמר רואה "עשינו בעבר טעות היסטורית בכך שלא השכלנו להרחיב את השורות. ועדות הקבלה היו בררניות מדי ולכן רבים מהישובים ביהודה ושומרון קטנים מדי".

רואה סיפר על הישוב כוכב יעקב שהוא נמנה על מקימיו "אצלנו ידענו לפתוח את הישוב ופעלנו להקמת השכונה החרדית 'תל ציון' וככה הגיעו עוד תושבים רבים", והוסיף "הישובים כולם צריכים לפתוח את שעריהם לסוגים מגוונים יותר של אוכלוסייה. להיות בררנים פחות ולדאוג שיגיעו ליהודה ושומרון עוד חילונים, עוד דתיים מסוגים שונים ועוד חרדים. צריך להפסיק לברור את התושבים בפינצטה כי יש לנו צורך יש לנו צורך להגדיל עוד ועוד את הישובים שלנו".

רואה סיכם "כמובן שההגעה של תושבי מסוגים שונים צריכה להיעשות בצורה מושכלת תוך התחשבות במגבלה של כבוד הדדי ומאפיינים תרבותיים וסוציולוגיים אבל כמעט לכל אחד מהישובים יש יכולת להרחיב את רף הקבלה שלו".