אבי וורצמן: להגביל גלישת הנוער הדתי בסמרטפון

סגן שר החינוך מגיב לתוצאות סקר אודות חשיפת הרגלי הגלישה הסלולרית של בני הנוער הדתיים. "חייבת להיות התאמה בין הפתיחות שאנחנו מחנכים אליה לבין הצורך לשמור על גבולות חינוכיים נאותים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/12/14 14:17 א בטבת התשעה

אבי וורצמן: להגביל גלישת הנוער הדתי בסמרטפון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סגן שר החינוך אבי וורצמן מגיב לחשיפת הרגלי הגלישה הסלולרית של בני הנוער הדתיים. בימים האחרונים פורסמו נתוני מחקר שנעשה בקרב מאות בני נוער דתיים בגילאי 14-18 ובדק את הרגלי הגלישה שלהם באינטרנט באמצעות מכשירי הטלפון הסלולארי.

מהנתונים עולה כי למעלה ממחצית מבני הנוער במגזר הדתי סיפרו כי הם או חבריהם נחשפו לתוכן מיני במהלך גלישתם בסמארטפון. עוד התגלה כי מחצית מבני הנוער הדתיים נחשפו בטלפון הסלולרי לסרטוני אלימות קשים מבית ארגון הטרור דעאש וכי בני הנוער הדתיים מקבלים ושולחים לא פחות מ 325 הודעות וואטסאפ מדי יום.

עם פרסום הנתונים קרא סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) לטפל בבעיה. "חייבת להיות התאמה בין הפתיחות שאנחנו מחנכים אליה לבין הצורך לשמור על גבולות חינוכיים נאותים" אמר וורצמן, "הנתונים בלתי נתפסים, 53 אחוזים מבני הנוער נחשפים לתכנים מיניים ללא כל פיקוח או בקרה, הם נחשפים לאלימות קשה, לזוועות רבות נוספות ואנחנו חייבים לתת על כך את הדעת. הנוער נמצא בסיטואציה בלתי אפשרית ואנו חייבים למצוא את הכלים הנכונים על מנת להתמודד עם בעיה זו.

בני הנוער מקבלים לידיהם בגיל צעיר מכשירים סלולריים ללא כל הגבלה, בלי ליווי, בלי כל חניכה ופיקוח בנושא והנתונים מראים שחלק גדול מהם לא מצליחים להשתמש בו כראוי. חייבת להיות התאמה בין הפתיחות שאנחנו מחנכים אליה לבין הצורך לשמור על גבולות חינוכיים נאותים. על מערכת החינוך להעמיק ולחזק את הפעילות החינוכית סביב נושא זה, תוך הגברת המודעות לסכנות הטמונות בגלישה באינטרנט וברשתות החברתיות. עלינו לנצל את היתרונות העצומים שקיימים באינטרנט כדי לפתח תכניים מסקרנים, מעניינים ואיכותיים שיובילו להעמקת הידע, הרחבת האופקים ושימוש חיובי במדיה זו".

סגן השר וורצמן אף הציע פתרון מעשי "לחברות הסלולר יש יד בדבר ולא רק למשתמש. עליהן לחסום את הגלישה לאתרים בעייתיים בפני כל מי שלא. ביקש באופן מפורש את הגישה לתכניים אלה מלכתחילה. הנוער זועק לפתרון ואנחנו צריכים לספק לו אותו".

מהסקר עלה עוד כי 65 אחוזים מבני הנוער הדתיים הודו כי לעיתים קרובות הם גולשים בסלולארי גם בזמן הלימודים.