אבי וורצמן: לא יכול להיות שאזרחים הופכים לחזית. הגיע הזמן להכריע את המערכה הזו

סגן שר החינוך בראיון ל´כיפה´. "יש לחסל את היכולת הצבאית של החמאס ולמוטט את המנהרות שלהם. הפסקת אש בלי השגת המטרות זו טעות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/07/14 16:42 יט בתמוז התשעד

אבי וורצמן: לא יכול להיות שאזרחים הופכים לחזית. הגיע הזמן להכריע את המערכה הזו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סגן שר החינוך אבי וורצמן, אשר מתגור בבאר שבע, שספגה לא מעט טילים בימים האחרונים, בראיון ל'כיפה' על רקע השמועות על הפסקת אש והמשך ירי הרקטות.

"הגיע הזמן להכריע את המערכה הזו”, הוא קובע. "בעיני המערכה הזו צריכה להתמקד בשני תחומים - חיסול היכולת הצבאית של החמאס, במיוחד בתחום הרקטות ולמוטט את המנהרות שלהם. לפרז את הרצועה. רק ככה ניתן יהיה לאפשר שקט לאורך זמן בדרום”.

"החמאס נמצא בתקופת השפל הגדולה ביותר של", הוא אומר. "הוא מבודד בעזה, מצריים אומרים לו מה שאנחנו לא מעיזים לומר, בעולם הערבי חלק גדול מהמדינות מתנגדות לדרך של החמאס והעולם המערבי תומך בישראל. צריך לנצל את ההזדמנות הזו ולתקוף אותם כך שבסופו של דבר לא תהיה להם אפשרות אלא להפסיק את הירי”.

"אני לא מתיימר לקבוע מה צריך לעשות במקום הצבא. יש הרבה אופציות כדי למוטט את הכוח הצבאי של החמאס ולא בהכרח צריך להיכנס קרקעית לתוך עזה. ניתן להשיג את היעדים באמצעות חיל האוויר, אולי באמצעות כניסה לפרוורי עזה וביתורה לשתיים. אני סומך על הצבא. הקבינט נותן כרגע לצבא את האפשרויות להתקדם במשימה”.

"צריך לעשות הכל כדי להחזיר את השקט לאורך זמן”, מוסיף וורצמן. "צריך לזכור שהילדים הם לא חיילים במדינה. הצבא צריך לשמור על האזרחים ולא האזרחים הם ששומרים על הצבא. לא יכול להיות שאזרחים הופכים לחזית. זו מציאות בלתי אפשרית”.

"אנחנו צריכים להגיע למצב שהחמאס לא מסוגל לירות עלינו ולא רוצה לירות עלינו. צריך התחייבות ברורה שלא לירות על ישראל. הבעיה היא שארגון טרור לא חושב בצורה רציונלית. אם הם היו חושבים בצורה רציונלית הם לא היו גורמים לנזק העצום שהם גרמו לתושבים בעזה. חשוב להבהיר. ישראל פועלת בצורה המוסרית ביותר וכל פגיעה באזרחים ברצועת עזה אינה מכוונת ונעשית במסגרת פגיעה במחבלים. כל פגיעה שמתרחשת הינה באחריות החמאס. הדם של אזרחי עזה נמצא על ידי מחבלי החמאס".

סגן השר התייחס לירי המסיבי על העורף הישראלי, וקובע כי האזרחים בישראל מוכנים לחכות אם אכן תהיה הכרעה ושקט לאורך זמן. "העורף סובל בימים אלו לא מעט והחיים השתבשו. גם של הילדים וגם של המבוגרים, אבל העורף יודע גם לספוג כשצריך. האזרחים יודעים שהממשלה דואגת להם ואם הפעם הממשלה תדאג שלא ניקלע למבצע נוסף עוד שנה הם יאפשרו לצבא ולממשלה לעשות מה שהם צריכים לעשות גם במחיר של ערעור המצב הביטחוני באופן זמני. אם העורף יראה שהפעולה לא תיגמר עם תוצאות הכעס יהיה גדול".

"אני קורא לקבינט למלא את המטרות ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחים לאורך זמן”, קורא וורצמן לממשלה. "הפסקת אש בלי השגת המטרות זו טעות. הציבור ערכי ומוכן לחכות, וההנהגה מצידה צריכה לדאוג שהעורף יישאר בטוח לאורך זמן. הפסקת אש בלי המטרות אינה יעילה. אני סומך על הממשלה שתגלה מנהיגות נחושה ויחזירו את חיי האזרחים לשגרה ולביטחון”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן