אביעד הכהן: מכל העבריינים, עצרה המשטרה את הרב ליאור?

ד"ר אביעד הכהן, מומחה למשפט חוקתי, טוען כי על אף שאין אדם שהוא מעל החוק, הרי שמעצרו של הרב דב ליאור - מיותר

חדשות כיפה אורי פולק 27/06/11 16:48 כה בסיון התשעא

אביעד הכהן: מכל העבריינים, עצרה המשטרה את הרב ליאור?

"יש להצר על כך שמכל המשימות שעומדות לפניה ומכל עבריינים שמסתובבים חופשי בחרה משטרת ישראל להתחיל דווקא ב"פושע הגדול" הרב ליאור" - כך אמר היום (ב') בתגובה לכיפה ד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת שערי משפט ומומחה למשפט חוקתי, בהתייחס למעצרו של הרב דב ליאור על ידי המשטרה.

כפי שדווח בכיפה, רבה של קריית-ארבע חברון, הרב דב ליאור, נעצר בשעות הצהריים לחקירת משטרה, זאת ככל הנראה בשל "הסכמה" שנתן ותמיכה שהביע בספר "תורת המלך". הרב ליאור נעצר על ידי המשטרה כשהיה ברכבו במחסום המנהרות בגוש עציון, בעת שהיה בדרכו לכנס רבנים ביישוב מגרון.

ד"ר הכהן טוען אמנם כי "מוטב היה לדברים שנאמרו ב"תורת המלך" שלא נאמרו משנאמרו, שכן הם מוציאים שם רע לתורת ישראל. אבל עם זאת, מעצרו של הרב דב ליאור שנתן "הסכמה" כללית לספר מיותר ומזיק. אין אדם שהוא מעל לחוק, ורבנים בכלל זה. אבל לא כל סמכות שניתן לעשות בה שימוש, גם ראוי לעשות בה שימוש בכל מקרה".

לדבריו של ד"ר הכהן "מעצרו של אדם, כל אדם, צריך להיות האמצעי האחרון שבו נוקטת הרשות, לאחר שמוצו כל האפשרויות האחרות. כך, מקל וחומר, כשמדובר בחשד לעבירות בנושא "חופש הביטוי", שבהגבלתו יש לנהוג זהירות יתירה".

"בעבר, כאשר נאמרו דברי הסתה מקוממים הרבה יותר מפי אנשי דת אחרים, לרבות רבנים נשואי פנים, נמנעו הרשויות ובצדק מלנקוט בצעד הדרסטי של מעצר וביכרו על פניו אמצעים חלופיים נבונים הרבה יותר", מסכם ד"ר הכהן.