אבוטבול: תנופת הפיתוח שידעה בית שמש בקדנציה זו היא מהגדולות בארץ

ראש העיר משה אבוטבול פתח את קמפיין הבחירות שלו לקדנציה נוספת בראשות העיר וקרא לכל המגזרים והמפלגות בעיר להתאחד סביב מועמדותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/13 10:26 כז באלול התשעג

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (א‘) במרכז העיר הוותיקה בבית שמש, פתח ראש העיר משה אבוטבול את קמפיין הבחירות שלו לקדנציה נוספת בראשות העיר, והשקת תוכנית העבודה שלו לקדנציה השנייה 'מתקדמים מפיתוח לטיפוח'.

מסיבת העיתונאים נערכה בהשתתפות ערה של עשרות כלי תקשורת מהארץ וגם מהעולם, ובכללם נציגי התקשורת העירונית שמלווה את פעילותו של משה אבוטבול, ויחד השתתפו במסיבת העיתונאים שבסופה גם ניתנה אפשרות לשאול שאלות כשראש העיר מדגיש כי הוא מצפה גם 'לשאלות קשות'.

בקדמת האולם בו נערכה מסיבת העיתונאים ישבו כל חברי העירייה של הסיעות החרדיות מ'יהדות התורה' וש"ס, ובהמשך הדברים כשנשאל ראש העיר האם חתם הסכם קואליציוני עם סיעת 'יהדות התורה' השיב כי אומנם הסכם חתום לא נכתב, אך רוח הדברים היא לבוא לקראת שיתוף פעולה. "המגמה ברורה - והיא לפעול יחד ולרוץ כגוש אחד לראשות העיר, כאשר לאלו מצטרפים לניצחון עוד קבוצות נוספות של וותיקי העיר, מהציבור הדתי לאומי, ועולים חדשים".

ראש העיר התייחס גם לדרכה של סיעת ש"ס, והביא את דברי ברכתו של מרן הגר"ע יוסף שבירך על המהלך החשוב למען עתידה של בית שמש, וקרא לכל התושבים לפעול למען בחירתו של משה אבוטבול לכהונה נוספת בראשות העיר.

במשך כשעה הציג ראש העיר את הפעילות המבורכת שעשה במשך חמשת השנים האחרונות בתחום פיתוחה של העיר, החל מהקמת שכונות חדשות לכל המגזרים בעיר, תוכנית 'פינוי בינוי' לשכונת ביאליק, הקמת רמת בית שמש ג', שכונות לציבור הדתי לאומי כשכונת המשקפיים, מ-3 ברמת בית שמש, ורמת נריה בגבעת שרת.

"בית שמש לא ידעה תנופת פיתוח כמו שידעה בשנים אלו, נבנו כאן אלפי דירות, כשבמקביל על כל דירה חדשה שנבנתה קיבלנו תקציב ממשרד השיכון לשקם את האזורים הוותיקים בעיר, וכך נסללו דרכים חדשות, הוקמו גינות ופארקים, ונעשתה תנופה אמיתית ברמת החיים בשכונות הוותיקות", אמר ראש העיר.

ראש העיר התייחס למהפכת דרכי הגישה לעיר שנעשו ביוזמתו, כמו הקמת כביש 10 בעלות של כ-100 מיליון שקלים, תחילת התוכנית לשדרוגו של כביש 38 בעלות של 100 מיליון שקלים ובהמשך עוד כמיליארד שקלים. פתרון דרכי הכניסה לעיר באמצעות הקמת ככר האליפסה שהביאה לקיצור זמן הכניסה לעיר.

"חיי המסחר בעיר התפתחו ביותר ביוזמתי, הוקמו כאן ארבעה קניונים חדשים ומודרניים שגם הביאו עמם עוד 3000 מקומות עבודה לתושבי העיר, הקניון החמישי נמצא בשלבים מתקדמים, קניון שיביא עוד 40.000 מטרים של מסחר ושירותים לתושבי העיר", אמר ראש העיר.

בדבריו לגבי פועלו בקדנציה הראשונה הדגיש ראש העיר, כי הפעילות שנעשתה בכל התחומים ובמיוחד בתחומי הפיתוח נעשתה בזהירות רבה בלי לפגוע באיתנות הכלכלית של העירייה. "העירייה בראשותי זכתה שלש פעמים פעם אחר פעם ב'פרס ניהול תקין' של משרד האוצר ומשרד הפנים, דבר שלא היה בעבר. זהו כבוד לעיר שהתנופה הגדולה נעשית מתוך זהירות וערנות, ואכן עיריית בית שמש נמצאת כיום באיתנות כלכלית יותר מכל פעם", אמר אבוטבול.

בהמשך הדברים הציג אבוטבול את תוכנית הקדנציה השנייה שגיבש, תחת הכותרת - 'מתקדמים מפיתוח לטיפוח'. הוא עמד על עיקרי התוכנית של המהפכה הירוקה שתעבור על העיר, בהקצאת משאבים נוספים לאגף שפ"ע שיהפוך ל'אגף הטיפוח', הקמת שלוחה של אגף הטיפוח ברמת בית שמש, תוספת מוגברת של כוח אדם בעובדי הניקיון, והקמת סיירת ירוקה בשיתוף התושבים להגברת מודעות לניקיון ולפעילות בקרב בני הנוער.

ראש העיר גם הציג תוכניות מהפכניות כמו הקמת פארק 'מי שמש', פארק עירוני ענק שברכזו אגם מים, וכן הקמת 75 פארקים וגינות חדשות בכל שכונות העיר, שיהפכו את בית שמש לעיר גנים ופרחים.

התייחסות מיוחדת הייתה לפתרון בעיית השפ"פים, אלו רחובות שיש להם הגדרה בחוק כשטח פרטי פתוח, והעירייה במוגבלות החוק לא יכולה לנקות את הרחובות ולממן את התאורה והגינון, ולכך הוא יפעל באישור משרד הפנים להעביר חוק עזר עירוני שיסדיר את מעמדם כחוק.

אחר התייחס ראש העיר לתחומים נוספים שיעברו שדרוג כמו ריבודם מחדש של כבישי העיר, ורכישת מכונה מקצועית בטכנולוגיה חדשנית המתקנת בורות ומהמורות בכביש, מכונה שתשנה את פני הכבישים בעיר לשביעות רצונם של התושבים.

בשלהי הדברים התייחס ראש העיר למערכת הבחירות בבית שמש, והביע את תקוותו שתהיה זו מערכת הוגנת בלי השמצות ובלי סטריאוטיפים. "יש לנו עיר אחת ועלינו לשמור עליה, קל מאוד לצאת עם סיסמאות, קל מאוד גם להפריח השמצות, אך צריך לזכור כי אנחנו בעיר אחת, וגם אחרי הבחירות עלינו להמשיך לחיות ביחד, לכן ככל שנמנע מיצירת קטבים בין ציבורים, נוכל לשמור על שלוות חיי התושבים", אמר אבוטבול.

בהקשר לכך ביקש ראש העיר לנצל את ההזדמנות, ופנה לשר הכלכלה מר נפתלי בנט ולשר האוצר מר יאיר לפיד, בפנייה אישית ש'יעזבו את בית שמש לנפשה'. "בית שמש היא עיר נפלאה וכואב לראות איך מגיעים אנשים מבחוץ, מכובדים ככל שיהיו, ומנסים לבחוש בקלחת העירונית ולהתסיס ציבור כנגד ציבור, וליצור עליהום מיותר. הארץ מספיק גדולה, יש מספיק עבודה לעשות למען עם ישראל, חבל שתגבירו את המתחים בעיר ותעשו מחלוקת ושנאת חינם, בפרט שבסופו של יום התושבים בבית שמש יודעים יותר טוב מכל משקיף מבחוץ מה טוב להם ומה טוב לעיר שלהם", אמר ראש העיר.

בשולי דבריו הודה ראש העיר לכל חברי מועצת העיר בקדנציה היוצאת שהיו שותפים נאמנים שלו בפעילות למען פיתוחה של בית שמש, וקרא לכל נציגי הסיעות בעיר, ובמרכזן לסיעת 'הבית היהודי' לעבוד עמו במשותף למען הצלחת העיר, בפרט לאחר הדחתה של הגב' עליזה בלוך, הדחה שגרמה לשבר עמוק במחנה תומכיה, ולכך קרא להם לשים את הכל מאוחר ולהצטרף למחנה המנצח, ובמיוחד קרא לגב' עליזה בלוך להיות שותפה במהלך, מתוך שאיפה שתוכל בקדנציה הבאה לתרום להשבחת המערכת העירונית מתוך ניסיונה העשיר.

עם סיום הצגת תוכניתו המהפכנית של ראש העיר, ניתן האות לשאלות ותשובות, והעיתונאים איש איש בתורו הציגו שאלותיהם על עצם התוכנית וכן להסכמים הקואליציוניים שנרקמים בימים אלו לקראת הבחירות. אבוטבול סיכם במילים: "תוכנית 'מפיתוח לטיפוח' שגיבשתי, אינו עוד קמפיין לצורכי בחירות, אלא תוכנית אמיתית לביצוע. כשם שקיימנו את משימותינו עד כה, כך נקיים משימה זו במלואה".