תתרגלו: רחוב הרב עמיטל והרבנית קפאח

ועדת השמות של עיריית ירושלים החליטה על הנצחת מספר דמויות בולטות מהציונות הדתית באמצעות קריאת רחובות בעיר על שמם. לפני כשבועיים אושר רחוב על שם אורי אורבך

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/08/18 13:42 כ באב התשעח

תתרגלו: רחוב הרב עמיטל והרבנית קפאח
הרב יהודה עמיטל, צילום: flash 90

ראש הישיבה המיתולוגי של 'הר עציון', הרבנית זוכת פרס ישראל ורבם של הרב שרקי. ועדת השמות של עיריית ירושלים אישרה לאחרונה את הנצחתם של כמה מהדמויות הבולטות בציונות הדתית באמצעות קריאת רחובות על שמם.

הועדה, בראשותה של סגנית ראש העיר יעל ענתבי,החליטה בשבוע שעבר להנציח שורת אישים בולטים מהציונות הדתית כדוגמת הרב יהודה עמיטל, הרבנית ברכה קפאח והרב יהודה ליאון אשכנזי (מניטו).

הרב עמיטל זצ"ל, היה אחד מרבניה הבולטים של הציונות הדתית וממייסדי ישיבת הר עציון בראשה עמד במשך יותר משלושה עשורים. במהלך תקופה זו אף כיהן כשר בממשלה. הוא נפטר בשנת 2010 בגיל 85.

סגנית ראש העיר יעל ענתבי

סגנית ראש העיר יעל ענתביצילום: באדיבות המצולמת

הרבנית קפאח זצ"ל, רעייתו של הרב יוסף קאפח, הייתה אשת חסד, יזמית, ופעילה חברתית אשר זכתה בפרס ישראל בתואר יקירת ירושלים. היא נפטרה לפני 5 שנים בגיל 91 ושמה עתיד להתווסף לרחוב שכבר קרוי על שם בעלה.

הרב ליאון היה רב, מחנך, הוגה דעות ומנהיג רוחני ביהדות צרפת. הוא היה תלמידו של הרב צבי יהודה וכמה מתלמידי הבולטים היו הרב אורי שרקי, הרב יהושע צוקרמן והרב אליהו זייני. הוא נפטר בשנת 1996 בגיל 74.

שמות נוספים שאושר קריאות רחוב על שמם - שושנה דמארי, שכונתה מלכת הזמר העברי, המלחין, הפייטן ומחלוצי הזמר המזרחי והים תיכוני ג'ו עמר, וכן סטפניה וילנצ'סקיה שניהלה בשיתוף עם יאנוש קורצ'אק את בית היתומים בתקופת השואה. לפני כשבועיים פורסם כי גם השר ואיש התקשורת, אורי אורבך ז"ל, יונצח וייקרא על שמו רחוב בבירה 

"אני שמחה שנפלה בידה הזכות לגוון ולהעשיר את שמות הרחובות בעיר. שם רחוב הוא זיכרון היסטורי במרחב הציבורי המנציח ומכבד את הראויים לכך, אמרה ענתבי וציינה כי בתקופת כהונתה אושרו עשרות שמות חדשים לרחובות ירושלים.