חדש בירושלים: רחוב אורי אורבך

ועדת השמות של עיריית ירושלים אישרה קריאת רחוב על שמו של איש התקשורת והשר לשעבר שנפטר בשנת 2015. יוזם ההצעה דב קלמנוביץ': "אורי היה מנהיג ומורה דרך לרבים בציונות הדתית המשלבים עשיה ציבורית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 20:50 ז באב התשעח

חדש בירושלים: רחוב אורי אורבך
רחוב ירושלמי על שמו. אורי אורבך ז"ל, צילום: מרק ישראל סלם פלאש 90

ועדת השמות של עיריית ירושלים אישרה הערב (חמישי) קריאת רחוב על שם השר והעיתונאי לשעבר אורי אורבך שנפטר לפני שלוש שנים.

אישור קריאת הרחוב על שמו אורבך הגיע מיוזמתו של המשנה לראשות עיריית ירושלים דב קלמנוביץ' שציין כי "לא הרבה יודעים, אבל אורי החל את יצירותיו כסופר ופובליציסט בירושלים".

לדבריו, היה לו "ברור ששמו של אורי צריך להיות מונצח בבירת ישראל לכן הגשתי לוועדה בקשה לקריאת שם על שמו.  אורי עזב אותנו בהיותו צעיר וחסרונו מורגש לכלל החברה הישראלית ובפרט לציבור הדתי לאומי".

דב קלמנוביץ

יוזם ההצעה. דב קלמנוביץ'צילום: באדיבות המצולם

אורבך, שנפטר בשנת 2015 בגיל 54 לאחר מאבק במחלה, היה סופר, עיתונאי, פובליציסט ולבסוף גם הצטרף למערכת הפוליטית כיהן כשר לאזרחים ותיקים. אחד ממאמריו המפורסמים היה "הטובים לתקשורת", בו קרא לצעירי הציונות הדתית להצטרף לעולם התקשורת ולנסות להשפיע גם מהעמדה הזאת.

"אני רוצה להאמין שכאשר צעירים בירושלים יסתובבו ברחוב הקרוי על שמו של אורבך", הוסיף קלמנוביץ', "הם יחקרו וילמדו מי היה ומה השאיר לנו לאחר שנפטר. אורי היה מנהיג ומורה דרך לרבים בציונות הדתית המשלבים עשיה ציבורית. לעיתים, כאשר אני צריך לקבל החלטה ציבורית, אני שואל את עצמי 'מה היה עושה אורי בסיטואציה כזו' ורק אז אני מקבל את ההחלטה".