"תרומתו של רפי איתן לביטחון המדינה תילמד עוד דורות רבים"

במערכת הפוליטית והציבורית סופדים לרפי איתן, שהלך לעולמו בגיל 92. הנשיא ריבלין: "היה לוחם בנשמתו, דבק במשימה ובאמת שלו". ראש הממשלה: "רפי היה מגיבורי שירותי הביון של מדינת ישראל באינספור פעולות למען ביטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/19 19:24 טז באדר ב'

"תרומתו של רפי איתן לביטחון המדינה תילמד עוד דורות רבים"
רפי איתן, בעת שכיהן כשר הגמלאים, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סופדים לרפי איתן. בכירי המדינה והמערכת הפוליטית והבטחונית סופדים לאיש המוסד, ממקימי שירותי המודיעין של ישראל והשר לשעבר שהלך היום (שבת) לעולמו. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד לרפי איתן ואמר: ״הלך מאיתנו לוחם אמיץ שתרומתו לביטחון מדינת ישראל עוד תילמד דורות רבים. רפי היה לוחם בנשמתו, דבק במשימה ובאמת שלו. אנו מרכינים היום ראש לזכרו ונפרדים ממנו בעצב וברגשי תודה והערכה עמוקים על כל פועלו למען העם והמדינה.״

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד אף הוא לרפי איתן: "רעייתי שרה ואני אבלים יחד עם עם ישראל כולו על פטירתו של יקיר האומה רפי איתן ז"ל. 
רפי היה מגיבורי שירותי הביון של מדינת ישראל באינספור פעולות למען ביטחון ישראל. הוא נטל חלק בלכידתו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן והבאתו למשפט צדק בישראל בירושלים. 
במהלך השנים נטל חלק בחיים הציבוריים, היה שר בממשלת ישראל ופעל להחזרת הרכוש היהודי שנלקח בשואה. 
הוא היה ידיד אישי קרוב של משפחתנו. לא היה שני לו בחוכמה, בשנינות ובמחויבות אין קץ לעם ישראל ולמדינתנו. אנו מבכים את לכתו".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר: ״‫בשם כנסת ישראל אני מצר על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר, איש המודיעין רפי איתן.‬
‫מחוייבותו ותרומתו לתקומת ישראל, בטחון המדינה ובפרט למבצע לכידתו של הפושע הנאצי אייכמן יזכרו לנצח בהיסטוריה של עם ישראל. יהי זכרו ברוך.״