תקדים: רבה רפורמית מונתה כחברה במועצה דתית

בעקבות התערבות בג"ץ מונתה אלונה ליסיצה, חברת הקהילה הרפורמית במבשרת ציון, כנציגה רשמית במועצה הדתית המקומית. "לא חשתי שום עוינות מצד הנציגים האורתודוקסיים", סיפרה

חדשות כיפה אורי פולק 10/05/12 13:58 יח באייר התשעב

תקדים: רבה רפורמית מונתה כחברה במועצה דתית
dcaseyphoto-cc-by, צילום: dcaseyphoto-cc-by

לראשונה בתולדות המדינה הצטרפה רבה רפורמית להרכב מועצה דתית: אלונה ליסיצה, חברת הקהילה הרפורמית במבשרת ציון, התקבלה לפני כחודש להרכב המועצה הדתית המקומית ואף השתתפה בישיבה שקיימה המועצה בראשית השבוע, בנוכחות כלל נציגי המועצה - כולם אורתודוקסים למעט ליסיצה.

למרות התקדים ההיסטורי, כמעט ולא נשמעה ביקורת על המהלך אשר הביא את הרבה הרפורמית לשולחן המועצה. המהלך החל כבר לפני כשנה, כשקהילת מבשרת ציון של התנועה ליהדות מתקדמת ביקשה למנות את ליסיצה כנציגתם במועצה הדתית. המינוי התעכב במשרד לשירותי דת, כשבסופו של דבר, בעקבות פנייה של המרכז הרפורמי לדת ומדינה לבג"ץ, חייבו השופטים את השר לשירותי דת לחתום על המינוי.

"באתי עם הרבה אופטימיות ותקווה שדווקא במבשרת ציון המצב יהיה אחרת, ואכן היה כך", סיפרה ליסיצה היום בראיון לגלי צה"ל. "דיברנו על הצורך בשיתוף פעולה ועל הצורך להתעלם מהמחלוקות הפנימיות למען תושבי מבשרת כולה", אמרה.

היא מספרת כי היחס האישי שקיבלה מצד כלל הנציגים היה טוב והיא לא הרגישה שום עוינות מצד הנציגים הדתיים. "לא החרימו אותי. דווקא עם נציג ש"ס, הגזבר הנכנס, קיימתי שיחה ארוכה. דיברנו בנועם כדי להכיר אחד את השנייה. מסתבר שהקהילה במבשרת ציון שונה", היא מציינת. לדבריה, "הישיבה שלי במועצה היא בעצם ניצחון הקהילה והמרכז הרפורמי. זהו ניצחונה של הדמוקרטיה הישראלית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן