"תפסיקו לסחור בגופות כדי להשיג אישורי בנייה": ראש מועצה ביו"ש נגד חבריו

ראש מועצת אפרת וחבר מועצת יש"ע, עודד רביבי, תקף את חבריו על רקע דרישתם לבנות ביו"ש כתגובה לפיגועים באזור, "בנייה יהודית ביהודה ושומרון צריכה להיות דבר של יום ביומו. נוסחה זו תגרום לנו להסתפק בכיכר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/18 12:30 יז בטבת התשעט

"תפסיקו לסחור בגופות כדי להשיג אישורי בנייה": ראש מועצה ביו"ש נגד חבריו
עודד רביבי, צילום: באדיבות המצלם

על רקע המצב הביטחוני ביהודה ושומרון, צפויים מחר ראשי רשויות להיפגש מעם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. עם זאת, אחד מהם יצא היום (שלישי) במתקפה חריפה נגד חבריו לאור דרישות הבנייה שהם מתכוונים להציב.

"תפסיקו לסחור בגופות ובדם שנשפך כדי להשיג אישורי בנייה", אמר ראש מועצת אפרת ומחזיק תיק החוץ במועצת יש"ע עודד רביבי.

לדבריו, "יש להפסיק ולעבוד על פי הנוסחה לפיה על כל רצח יהודי יש לקבל אישורי בנייה". עוד הוא אמר כי "בנייה יהודית ביהודה ושומרון צריכה להיות דבר של יום ביומו. מדיניות כזו בנוסחה של בתים תמורת דמים עוד עלולה לייצר מדרג בו תמורת ילד קטן שנרצח נבנה ישוב ותמורת חייל שנרצח נסתפק בכיכר".

רביבי, האקבי, דורני ופריגר

תוקף את חבריו. רביבי ודורני בביקור משלחת מארה"בצילום: מירי צחי. מועצת יש"ע

לאור פיגועי הירי האחרונים בעפרה ובגבעת אסף, שגבו את חייהם של שלושה ישראלים, לצד ניסיונות פיגוע נוספים באיו"ש, צפוי נתניהו להיפגש עם ראשי רשויות כדי לשמוע מהם על מרכיבי הביטחון החסרים וכן כדי לשמוע את דרישתם להגביר את קצב הבניה בשטחם.

ממסמך שפורסם בשבוע שעבר לראשונה ב'כיפה', עלו הפערים במרכיבי הביטחון שמועצה האזורית מטה בנימין כפי שנכתבו על ידי ראש המועצה ישראל גנץ ונשלחו לחברי הבית היהודי.

אחד הפערים המרכזיים שצוינו במסמך, היא פתיחת שני כבישים לתנועת כלי רכב פלסטינים, שסייעו למחבלים שביצעו את הפיגועים בעפרה ובגבעת אסף, להימלט מהזירה. נושאים נוספים שעלו היו מחסור חמור בתאורת כביש, בעיות קליטה סלולריות ועוד.