תמיכה ברב בני לאו: "הדמיון לחוקי הגזע בגרמניה - מצמרר"

תנועת נאמני תורה ועבודה תומכת ברב קהילת רמב"ן, הרב בני לאו, בעקבות הסערה שהתחוללה לאחר שהשווה בין תנועת עוצמה יהודית לנאציזם; "הדמיון שבין הצעות החוק שהעלה מאיר כהנא בכנסת ישראל, לבין חוקי הגזע בגרמניה של שנות השלושים - הוא מצמרר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/19 15:59 יט באדר א'

תמיכה ברב בני לאו: "הדמיון לחוקי הגזע בגרמניה - מצמרר"
הרב בני לאו, צילום: צילום מסך

סערת הרב בני לאו מסרבת לדעוך. לאחר שקשר בין תורת הגזע הנאצית למפלגת עוצמה יהודית, בדרשתו בשבת בבית הכנסת רמב"ן בירושלים, ועורר עליו את זעמם של רבים, כמו גם איום בתביעה ודרישה להתנצלות, שהוציאה נגדו תנועת עוצמה יהודית, זוכה היום (א')הרב בני לאו לתמיכה מתנועת נאמני תורה ועבודה. 

בהודעה שהוציאה התנועה, המזוהה עם הזרם הליברלי בציונות הדתית, אליו משתייך גם הרב בני לאו, נאמר כי התנועה מזדהה עם הדברים שאמר הרב לאו: "תנועת נאמני תורה ועבודה מחזקת את ידי הרב בני לאו כנגד המתקפות המופנות אליו בעקבות דבריו לבני קהילתו בשבת האחרונה. הדמיון שבין הצעות החוק שהעלה מאיר כהנא בכנסת ישראל לבין חוקי הגזע בגרמניה של שנות השלושים הוא מצמרר. טוב יעשו אותם המבקרים את הרב בני לאו אם ידרשו מאנשי "עצמה יהודית" להבהיר האם הם מתנערים מאותן הצעות חוק חשוכות". לשון הודעת נאמני תורה ועבודה.

שמואל שטח

שמואל שטח, יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודהצילום: באדיבות המצולם

כזכור, הבוקר הבהיר את הדברים שאמר בדרשה בשבת, וסיפר על השתלשלות העניינים שהביא אותו לומר את הדברים הקשים, עוד הוסיף כי לא אמר שהמפלגה היא נאצית: "לא אמרתי בדרשה שהמפלגה היא נאצית. כן אמרתי שהיא גזענית וחוקיה דומים לחוקי נירנברג של התנועה הנאצית. ביקשתי ועודני מבקש להרעיד את ידי חברי לציונות הדתית שבהצבעה עבור מפלגת הבית היהודי יהיו הם המכניסים את תורת הגזע לשערי בית המחוקקים". 

בשיחה עם חדשות כיפה אמרה שותפתו להנהגה הרוחנית של קהילת הרמב"ן, הרבנית כרמית פיינטוך, כי "בדרשה לא נאמרה עמדה פוליטית אלא עקרונית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן