תלמיד חשף את ישבנו במחנה הריכוז וגורש מפולין

תלמיד מהצפון, שהיה חלק ממשלחת לפולין, ביצע את המעשה ההפגנתי, נחקר על ידי המשטרה המקומית והוחזר לישראל. לצדו שב נער נוסף החשוד במעשה לא ראוי משרד החינוך: "רואים בחומרה רבה. מנמצה עימם את ההליכים המשמעתיים עד תום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/18 07:45 ב באלול התשעח

תלמיד חשף את ישבנו במחנה הריכוז וגורש מפולין
תלמידים בפולין. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

תלמיד שסייר עם משלחת מבית ספרו בפולין הושב לישראל לאחר שנחקר על ידי המשטרה הפולנית ואף נדרש לשלם קנס. הסיבה: חשף את ישבנו באחד ממחנות הריכוז בהם ביקר. כך פורסם הבוקר (שני) ב'כאן רשת ב'

מדובר במקרה שאירע בסוף השבוע שעבר במחנה הריכוז מיידנק, אשר תועד במצלמות האבטחה במקום. הנער, תלמיד כיתה י"ב מהצפון, נחקר בנושא וגורש לישראל לאחר ששילם קנס. באירוע נכח נער נוסף שביצע מעשה לא ראוי ולאחר שקיבל אזהרה מהשלטון הפולני, גם הוא הוא הושב לישראל.

במשרד החינוך מסרו בתגובה כי הם "רואים בחומרה רבה כל התנהגות שיש בה כדי לפגוע במעמד ובערכים שמסמל המסע לפולין. על רקע התנהגותם הפסולה והבלתי ראויה של התלמידים ננקטו נגדם הליכים משמעתיים. הם הושבו ארצה, כאשר בכוונת המוסד החינוכי למצות עימם את ההליכים המשמעתיים עד תום".

יש לציין כי משרד החינוך הוציא בעבר חוזרים שנועדו להסדיר את התנהלות המשלחות בעת ביקורם בפולין. בחוזר שהופץ לפני כשנתיים ונערך שוב בקיץ שעבר נכתב בין היתר כי "יש לכבד את המדינה המארחת ואת אזרחיה ולהתנהג בנימוס ובדרך ארץ כלפי האנשים ברחוב. ולכן יש להימנע מהתנהגות הפגנתית, כמו תהלוכות ומצעדים ברחובות הערים בליווי שירה והנפת דגלים, שכן התנהגות כזאת נתפסת בעיני הפולנים כהתגרות".

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב אף קבע כי אחד מתנאי הסף להצטרפות תלמידים זה התנהגותם ואי מעורבותם באירועים חריגים בשנה שקדמה ליציאת המשלחת. בין האירועים החריגים שעשויים להוביל להחזרת תלמידים לישראל צוין בין השאר, שתיית אלכוהול, שימוש בסמים, עזיבת המשלחת ללא אישור, הפעלת אלימות, גניבה, אי-קבלת מרות חמורה וכל פעילות הנוגדת את החוק הישראלי או הפולני.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן