נוסעים לפולין? משרד החינוך ממליץ להצניע סממנים דתיים ואוסר לכרוך את דגל ישראל סביב המתניים

חוזר מנכ"ל מונה את כללי ההתנהגות של התלמידים לפני ובמהלך המסע לפולין. בין הדברים, הצנעת לבוש ציציות וכיפות, איסור לקשור את דגל ישראל על חלקים בגוף וכן הגדרת עבירות המשמעת שבגינם יוחזרו תלמידים לישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/07/17 10:31 יח בתמוז התשעז

נוסעים לפולין? משרד החינוך ממליץ להצניע סממנים דתיים ואוסר לכרוך את דגל ישראל סביב המתניים
הנחיות חדשות למסעות. תלמידים בפולין, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

הצנעת סממנים דתיים, איסור כריכת דגל ישראל סביב המתניים והתנהגות נאותה במהלך השנה, אלו מקצת ההוראות ותנאי הסף ליציאת תלמידים למסעות לפולין, כפי שהופצו בחוזר של מנכ"ל משרד החינוך.

בחוזר, שפורסם באתר 'וואלה', נכתב לראשונה כי "מומלץ להצניע לבוש דתי, כמו טליתות, ציציות וכיפות". זאת כדי להימנע בתקריות מיותרות עם תושבי המקום.

הרקע להנחיה נעוץ ככל הנראה בחוזרים קודמים בהם נכתב בין היתר כי "יש לכבד את המדינה המארחת ואת אזרחיה ולהתנהג בנימוס ובדרך ארץ כלפי האנשים ברחוב. ולכן יש להימנע מהתנהגות הפגנתית, כמו תהלוכות ומצעדים ברחובות הערים בליווי שירה והנפת דגלים, שכן התנהגות כזאת נתפסת בעיני הפולנים כהתגרות".

עוד נכתב בחוזר כי חל איסור לעשות שימוש בדגל ישראל שעלול להביא לביזויו, "אין להשתמש בדגל בדרך הפוגעת בכבודו: אין לחגור דגל סביב המותניים, אין לקשור דגל כגלימה על הצוואר או לתלותו על תרמיל הגב".

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב גם קבע את תנאי הסף בנושא התנהגות התלמידים. למשלחות יוכלו להצטרף רק תלמידים שמהלך השנה התנהגו בצורה נאותה, שהשתתפו באופן קבוע בפעילויות חוץ בית ספריות בשנתיים שקדמו למסע, וכן שלא היו מעורבים באירועים חריגים בשנה שקדמה ליציאת המשלחת.

במסמך גם הוגדרו המקרים בהם יישלחו תלמידים לארץ. מדובר באירועים חריגים כמו שתיית אלכוהול, שימוש בסמים, עזיבת המשלחת ללא אישור, הפעלת אלימות, גניבה, אי-קבלת מרות חמורה וכל פעילות הנוגדת את החוק הישראלי או הפולני.

ממשרד החינוך נמסר כי "מדובר בנוהל ישן שפורסם זה מכבר בחוזר משנת 2016, בהתאם להנחיות שירותי הביטחון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן