מפלס הכנרת: מתקרבים לשיא - העלייה נמשכת

מפלס הכנרת עלה בחצי ס"מ ביממה האחרונה, אחרי שרשות המים החלה לשאוב מים מהאגם בקצב מוגבר, כדי להימנע מפתיחת סכר דגניה. לקו האדום העליון חסרים 14 ס"מ בלבד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/04/20 08:10 כו בניסן התשפ

מפלס הכנרת: מתקרבים לשיא - העלייה נמשכת
הכנרת בחוף גנוסר, צילום: מילה אביב, פלאש 90

החורף כבר נגמר, החום הגיע, אבל מפלס הכנרת ממשיך לעלות ונראה כי שום דבר לא יעצור אותו. מרשות המים נמסר הבוקר (ב') כי המפלס עלה ביממה האחרונה בחצי ס"מ, והוא עומד כעת על 208.94- מטרים מתחת לפני הים.

כעת, לכנרת מלאה חסרים רק 14 ס"מ, כשהמפלס עומד על יותר מארבעה מטרים מעל הקו האדום העליון. מאז תחילת עונת הגשמים בחורף האחרון עלה מפלס הכנרת בקרוב לשני מטרים, והזרימות בנחלים, בעיקר בירדן, עדיין נמשכות.

הכנרת לפני שנתיים - והיום (אלעד נחמני- צלם ועורך וידאו):

ברשות המים עושים בתקופה האחרונה מאמץ גדול מאוד להפחית את קצב עליית המפלס, כדי להימנע מפתיחת סכר דגניה. על פי דיווח של כתב חדשות 12, גיא ורון, ברשות המים מעוניינים להימנע מפירוקו של 'סכר אלומות' המהווה סכר משלים לסכר דגניה, כשפירוק כזה יעלה כסף רב וייצור בעיות שונות. במקום זאת, ברשות המים מגבירים את השאיבה ככל הניתן מהכנרת, באמצעות משאבות המוביל הארצי, וכן מעבירים כמות מים גדולה ככל שניתן דרך סכר דגניה, בלא לפתוח אותו.

נכון לימים אלו, ובהנחה שלא יתפתח אירוע גשם משמעותי (וחריג לעונה) בתקופה הקרובה, מעריכים ברשות המים כי המאמצים יספיקו, וכי סכר דגניה לא צפוי להיפתח השנה. דובר רשות המים אמר בשיחה עם כיפה כי להערכת הרשות, הסכר לא ייפתח. עם זאת, ברשות ערוכים גם למצב של פתיחת הסכר, באם המאמצים לא יצלחו, וסכנת הצפה תרחף על היישובים שמסביב לכנרת.