מפלס הכנרת רושם עוד עלייה, ומתקרב לשיא

בסוף השבוע עלה המפלס ב-2.5 ס"מ נוספים, ולכנרת מלאה חסרים כעת רק מטר וכעשרה ס"מ. הגשמים החזויים ביממה הקרובה צפויים להגביר את הזרימות ולהעלות עוד את המפלס

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 08:37 כא בשבט התשפ

מפלס הכנרת רושם עוד עלייה, ומתקרב לשיא
האי בכנרת נעלם, צילום: תיירות עין גב

מפלס הכנרת עולה ועולה. רשות המים מדווחת הבוקר (א') כי מאז יום שישי בבוקר עלה המפלס ב-2.5 ס"מ, והוא עומד כרגע על 209.915- מטרים מתחת לפני הים. המפלס גבוה ב-3.085 מטרים מהקו האדום התחתון - נתון שלא נצפה שנים רבות.

תחזית מזג האוויר: גשם וסופות רעמים, הטמפרטורות יצנחו

כעת, חסרים לכנרת מלאה רק 1.115 מטרים, מה שאומר, על פי החלטת רשות המים, כי חסרים פחות מ-60 ס"מ לפתיחתו של סכר דגניה, שככל הנראה ייפתח כבר בחודש הבא

כזכור, קבעו ברשות המים כי הסכר ייפתח אם בסוף חודש פברואר (בתאריך 29.2, עוד שבועיים) התחזית לעליית מפלס הכינרת ל-5 ימים הבאים תעמוד על 209.3- מ' (50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). אם הכנרת לא תגיע למצב הזה, נקבע תאריך יעד נוסף - 21.3, ואם בו תעמוד התחזית לעליית  המפלס ל-5 ימים הבאים על 209.0- מ' (20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). 

ברשות המים הסבירו כי לא ניתן להמתין עד שהכנרת תגיע לקו האדום העליון, כיוון שקצב עליית המפלס עלול להיות מהיר מהיכולת לשחרר מים דרך סכר דגניה, דבר שיגרום להצפות בטבריה, עין גב, ויישובים נוספים הסמוכים לכנרת.