חזאי "ירושמיים" מסכם: "בטלוויזיה פרסמו תחזיות בניגוד לעמדת החזאים"

סופת "ברברה" שפקדה אותנו במהלך השבוע הביאה איתה גשם רב אך אכזבה אנשים כשהשלג לא הגיע לירושלים. בשיחה עם חזאי אתר "ירושמיים", בועז נחמיה הוא אומר: "אנשים שומעים את המילה שלג, הם מדמיינים 30 סנטימטר" | הנתון המדהים של ירושלים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/02/23 16:50 יח בשבט התשפג

חזאי "ירושמיים" מסכם: "בטלוויזיה פרסמו תחזיות בניגוד לעמדת החזאים"
בועז נחמיה, חזאי אתר "ירושמיים", צילום: באדיבות המשפחה

מסכמים את הסופה: סופת ברברה שהגיע אלינו השבוע, הביאה איתה רוחות רבות והמון גשמים, היום (ה') הסופה כבר מאחורינו ומזג האוויר חזר להיות רגוע. עבור הירושלמים שבנינו, אחת הדרכים הטובות ביותר לחזות את מזג האוויר בבירה, הוא אתר "ירושמיים", המספק תחזיות מזג אוויר לתושבי העיר. בשיחה עם חדשות כיפה, מסכם חזאי האתר, בועז נחמיה, את סופת ברברה ואומר: "היא עמדה בציפיות מבחינת עוצמה והשפעה".

"יחזיק הרבה זמן": צפו בהכנות בחרמון:

"מה שהיה צפוי זה שיהיו רוחות מאוד חזקות ויהיו ועצים שיפלו ויהיו הפסקות חשמל והצפות וכל הדברים האלה קרו" אומר נחמיה. ירושלים, העיר אותה הוא מסקר שברה שיאים הוא אומר: "ירד המון גשם באזור ירושלים, קיבלנו את יממת הגשם הגשומה ביותר בשמונה או תשע השנים האחרונות". נחמיה מציין כי לא רק בירושלים נשברו שיאים: "כמות השלג בחרמון קפצה פלאים, שני מטר ביומיים זה דבר די נדיר, בכזאת מהירות. אני בדרך כלל נגד לקרוא למערכות בשם, אבל הפעם זה היה מוצדק כי היו לה מאפיינים של סערה".

אנשים התאכזבו מהשלג: "הקפדתי לא לדבר על זה ולא להעלות ציפיות"

עבור רבים, "ברברה" התבררה כמאכזבת מאחר ולא ירד שלג בירושלים, למרות שרוב החזאים אמרו במפורש שלא ירד. נחמיה אומר על זה כי "ברגע שאנשים שומעים את המילה שלג, הם מדמיינים 30 סנטימטר, אבל אני הקפדתי, לפחות במדיום שלי לא לדבר על זה יותר מדי ולא להעלות ציפיות וזה גם השפיע על כך שלא קיבלתי יותר מידי שאלות בנושא הזה".

בועז נחמיה, חזאי אתר "ירושמיים"

בועז נחמיה, חזאי אתר "ירושמיים" צילום: באדיבות המשפחה

"מה שקרה" מסביר נחמיה, "זה שבחדשות בטלוויזיה הם מחפשים רייטינג והעורכים מחליטים לפרסם תחזיות שהחזאים לא מסכימים, אבל העורכים רוצים רייטינג אז הם כותבים 'אולי שלג יגיע' רק בשביל לעשות כותרות". נחמיה מסביר שרוב האנשים נופלים בזה: "אנשים ישר חושבים שברגע שאומרים את המילה שלג אז הוא מגיע ויהיה כמו ב-2013 ויהיו חסימות, וכשזה לא קורה הם מתעצבנים".

רמת הגולן

רמת הגולן צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

הנתון המדהים של ירושלים: "לא קיים בשום מקום בעולם"

לירושלים יש מספר נתונים שהופכים את האקלים בה לנדיר במיוחד. "ירושלים", מסביר נחמיה, "נמצאת במקום גבוה ונמצאת במקום יחסית דרומי ויחסית מזרחי, שלושת הדברים האלה נותנים הרבה שמש אבל כשמגיע גשם אז יורד הרבה ממנו" הוא מסביר. "יוצא לך כמות גדולה של גשם יחסית לזמן שיש לו לרדת. יש הרבה שמש והרבה גשם וזה דבר די נדיר. מעל 3500 שעות שמש בשנה יש בירושלים, בתל אביב יש 3450 ועם זה ירושלים מצליחה להגיע ל-550 מילימטר בשנה וזה דבר נדיר ביותר, כמעט לא קיים בשום מקום בעולם".

ומה הלאה? "יש עוד מערכת גשם בשבוע הבא של יום יומיים" אומר נחמיה, "יכולה להיות עוד סופה כמו ברברה אבל כרגע לא רואים משהו גדול, יכול להיות שגם ניקלע לשבוע ויותר בלי כלום", מסיים נחמיה.