יש רכבת בתל אביב: הקו האדום החל לפעול - זה מה שקיבל הנוסע הראשון

לאחר ההשקה המתוקשרת עם ראש הממשלה והשרים, החל הקו האדום לפעול באופן רשמי עם יציאתן במקביל של הרכבות מפתח תקווה ובת ים. הנוסע הראשון, תושב תל אביב בן 70 קיבל תעודת הוקרה | כל הפרטים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/08/23 08:02 א באלול התשפג

יש רכבת בתל אביב: הקו האדום החל לפעול - זה מה שקיבל הנוסע הראשון
הרכבת, נפתחה באופן רשמי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בשעת בוקר מוקדמת (5:40) היום (ו') נפתחה באופן רשמי הרכבת הקלה בגוש דן עם יציאתן המקבילה של שתי רכבות מתחנות בת ים ופתח תקווה. אנשים רבים הגיעו גם מחוץ לתל אביב על מנת לחזות ברכבות הראשונות שיוצאות ולקחת חלק בהיסטוריה. תושב תל אביב בן 70 היה הראשון לעלות על הרכבת ונערך לכבודו טקס קצר בו קיבל תעודה מהנהלת הרכבת.

נתניהו: "זהו יום חג לישראל"

כאמור, אתמול נערך טקס מתוקשר מאוד בו לקחו חלק בכירי הממשלה וראש הממשלה נתניהו. נתניהו אמר בטקס כי "אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת. זהו יום חג לישראל. אנחנו מגשימים היום את חזון התחבורה של ישראל - הבטחנו ואנחנו מקיימים. הבטחנו לחבר בין הערים ובתוך הערים ובין המדינות - ואנחנו עושים את כל שלושת הדברים".

המשטרה נערכת לפתיחת הרכבת הקלה צילום: דוברות המשטרה

הרכבת תפעל היום עד כשלוש שעות לפני כניסת השבת ותמשיך את פעולתה במוצאי שבת. לאחר שנשמעו ביקורות על יום שישי הקצר בו עובדת הרכבת והביקורות על כך שהרכבת לא תפעל בשבת אמרה רגב: "יש חוק במדינה ואנחנו פועלים על פי החוק ועל פי הסטטוס קוו".

נתניהו חונך את הרכבת

נתניהו חונך את הרכבת, צילום: ללא

היחידה המשטרתית החדשה שתאבטח את הרכבת

במשטרה הוקמה יחידה מיוחדת במטרה לתת מענה לאירועים הדורשים טיפול משטרתי במתחמי הרק"ל השונים. פעילות היחידה משלבת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, סיורים ממונעים ורגליים, שוטרים סמויים וגלויים לטובת אכיפה וטיפול באירועים. הפעילות תתבצע בקו העלי בפתח תקוה, בת ים, יפו ובקטע התת קרקעי בערים תל אביב, בני ברק ורמת גן.

הרכבת הקלה בגוש דן

הרכבת הקלה בגוש דן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הצפי: 70 מיליון נוסעים בשנה

הקו האדום של יעבור בחמש ערים מרכזיות - תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובת ים, ועתיד לשרת 234 אלף בני נוסעים ביום וכ-70 מיליון נוסעים בשנה. הרכבת תעבור בממוצע בכל אחת מ-34 תחנותיה בתדירות של שש דקות. לאורך תוואי הקו האדום של הדנקל פועלים שלושה קווי שירות כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט בדרום תל-אביב לבין תחנת אהרונוביץ'