"זהו יום חג": נתניהו השיק את הרכבת הקלה - מפגינים ניסו לשבש

אחרי שנים של ציפייה, ייפתח הקו האדום ברכבת הקלה של גוש דן. ראש הממשלה חנך את הרכבת בנסיעה וטקס רשמי: "אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת". מפגינים ניסו להפריע את נסיעתו של נתניהו אך היא עברה ללא תקלות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/08/23 15:52 ל באב התשפג

"זהו יום חג": נתניהו השיק את הרכבת הקלה - מפגינים ניסו לשבש
נתניהו חונך את הרכבת, צילום: ללא

לאחר נסיעה בת כשעה, הגיע ראש הממשלה נתניהו לתחנת הרכבת בפתח תקווה שם ייערך טקס חנוכת הרכבת. למרות הנסיונות של מתנגדי הממשלה שהפגינו לאורך כל היום, הנסיעה לא שובשה ונתניהו הגיע לתחנת הרכבת בפתח תקווה למקום הטקס. לאחר הטקס בהשתתפות נתניהו, שרת התחבורה רגב, שר האוצר והשר כ"ץ, תיפתח הרכבת באופן רשמי כאשר הנסיעה הראשונה תתקיים מחר.

נתניהו אמר בטקס: "אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת. זהו יום חג לישראל. אנחנו מגשימים היום את חזון התחבורה של ישראל - הבטחנו ואנחנו מקיימים. הבטחנו לחבר בין הערים ובתוך הערים ובין המדינות - ואנחנו עושים את כל שלושת הדברים". בהמשך הודה לשר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ וגם לשרה הנוכחית ולשר האוצר.

נתניהו בתחנת הרכבת

נתניהו בתחנת הרכבת, צילום: דוברות משרד התחבורה

צמיגים בוערים מול הטקס

לאורך כל היום נרשמו הפגנות של מתנגדי הרפורמה על תוואי הרכבת הקלה שמנסים לשבש את ההשקה של נתניהו ברכבת. גם בזמן השקת הרכבת בטקס החגיגי, עשרות מפגינים נמצאים בסביבת אוהל הטקס ומשמיעים קריאות נגד נתניהו וגם מבעירים צמיגים. נזכיר כי רחובות רבים בתל אביב נחסמו לשעות ארוכות לקראת הגעתו של נתניהו להשקת הרכבת.

הרכבת הקלה בגוש דן

הרכבת הקלה בגוש דן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רון חולדאי: "לא אגיע לטקס, זו המחאה שלי"

אתמול כאמור הודיע רון חולדאי כי לא יגיע לטקס ההשקה למרות ההזמנה שקיבל ממירי רגב. "לא אגיע לטקס", פתח ואמר ראש העיר. "זו המחאה שלי. פתיחת הרכבת היא אירוע היסטורי וחשוב, שחיכיתי 23 שנים שיקרה", הבהיר, אבל יחד עם זאת הסביר חולדאי כי הוא מתנגד להשבתתה בשבת: "כמי שמקדם ותומך תחבורה בסופי שבוע אני אומר כבר זמן רב - הרכבת הקלה חייבת לפעול ולשרת את הציבור גם בסופי שבוע, כך ראוי במדינה ליברלית ודמוקרטית".

המפגינים נגד נתניהו

המפגינים נגד נתניהו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90