סוף לנהיגה הפרועה: המהלך של וולט - נגד השליחים המשתוללים

לאחר תלונות בלתי פוסקות, בחברת השליחויות החליטו להילחם בתופעת השליחים שנוהגים בפרעות ויוצאים בתכנית לשיפור תרבות הנהיגה בקרב שליחים. בתוכנית: הנגשת אופן התלונה על נהיגה פרועה ושיתופי פעולה עם הראשויות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/08/23 20:02 כא באב התשפג

סוף לנהיגה הפרועה: המהלך של וולט - נגד השליחים המשתוללים
וולט, נלחמים בשליחים שמתפרעים על הכביש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחברת וולט החליטו להילחם בתופעת השליחים שנוהגים בפראות, תופעה שהלכה והתרחבה בשנים האחרונות. היום (ג') השיקו בחברה תוכנית מקיפה שבנתה זיווה פתיר, יו"ר הרלב"ד לשעבר. בוולט מבטיחים כי שליח שייתפס נוהג בפראות, לא יועסק בידי החברה.

התכנית מורכבת מ-4 חלקים מרכזיים: יסודות, דיווח, אכיפה, והמרחב הציבורי. בין היתר היא תכלול מערך לדיווח על שליחים וטיפול בתקריות, הדרכות בטיחות לשליחים ושיתופי פעולה עם רשויות מקומיות וארגוני עזרה ראשונה וחילוץ. אליה יוספיאן, מנהל האופרציה של וולט בישראל מבטיח: "שליח שינהג בפראות, לא יבצע משלוחים על גבי הפלטפורמה של וולט".

כל שליח יזוהה עם מספר אישי

התוכנית תכלו מספר נושאים עיקריים שיבואו לידי ביטוי בשיתופי פעולה עם הרשויות וארגונים ציבוריים, מדיניות טיפול מחירה בשליחים שינהגו בפראות, הנגשת האפשרות לדיווח על שליחים בתוך האפליקציה. בוולט יסמנו מעתה כל שליח במספר משלו מה שיקל על האפשרות לדווח על שליח שינהג בפראות.

שליחי וולט בתל אביב, יגיעו גם לצפון

שליחי וולט בתל אביב, מעכשיו עם מספר אישי. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מדרג הענישה של וולט:

  • במקרה בו שליח זוהה כאשר ביצע עבירת תנועה חמורה כמו אופנוע שעבר באור אדום, או פגיעה באדם חס וחלילה, תופסק עימו התקשרות באופן מיידי.
  • במקרה בו יגיע לWolt תיעוד של שליח שביצע עבירת תנועה קלה עד בינונית, צוות Wolt יערוך שיחת הבהרה עם השליח, והדבר יתועד. כאשר שליח מתועד מספר פעמים מבצע עבירות תנועה, תופסק ההתקשרות עימו.
  • כל זאת לצד שיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק - משטרת ישראל והפיקוח העירוני, עימם עומדת Wolt בקשר רציף הכולל גם שיתוף מידע במקרה בו שליח נתפס ע"י פקח עיריית תל אביב-יפו, או במקרה בו הוגשה תלונה במשטרה.