שמתם לב? מחירי החניה בתל אביב הוכפלו

לאחר שהודיעו לפני חודשיים על הכוונה לייקר את מחירי החניה בעיר למי שאינם תושבי העיר, נכנסה העלייה לתוקף והמחיר - הוכפל. לאחר שאיים על נציג עיריית תל אביב, יו"ר וועדת הכלכלה יגיב? | עיריית תל אביב: "צעד הכרחי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 22:17 ח בסיון התשפג

שמתם לב? מחירי החניה בתל אביב הוכפלו
מחיר החניות הוכפל, צילום: Nati Shohat/FLASH90

המחירים הוכפלו: הכפלת מחירי החניות במרכז העיר תל אביב נכנסה היום (א') לתוקף והמחיר בחניות כחול לבן למי שאינם תושבי העיר יעמוד עתה על 12 שקלים לשעה. המחיר עמד עד היום על 6.70 שקלים לשעה אך קפץ לאחר שבממשלה הקודמת אושר בחוק ההסדרים לעיריות להעלות את המחיר. 

לא רק המחיר, גם שעות התשלום מתארכות

הציבור שירצה להחנות בעיר לא ייפגע רק בעקבות עליית המחירים, אלא גם בגלל אורך שעות החניה. במקומות בהם התשלום היה עד השעה 19:00, התשלום יורחב עד השעה 21:00 ובימי שישי וערבי חג אז התמרורים חלו עד השעה 13:00, יאלצו בעלי הרכבים לשלם עד השעה 17:00.

שליחי וולט בתל אביב, ממשיכים לחדרה

יעברו לאופנועים? החניה בתל אביב התייקרה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החניה והתנועה"

בעיריית תל אביב החליפו בתקופה האחרונה כ-2000 תמרורי חניה שהוחלפו בתמרורים עדכניים המסמנים את שעות החניה והתעריפים באמצעות טבלה ייעודית. רפורמת החניה שעברה כאמור בממשלה הקודמת, ביקשה להמעיט את השימוש ברכבים פרטיים בעיר העמוסה, אך המשמעות היא שציבור צרכני החניה שאינם תושבי העיר ישלמו עת התעריף כפול. 

בעיריית תל אביב אמור היום כי "העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החניה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחניה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם. בנוסף, מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החניה והתנועה בחיפוש החניה".

האיום של דוד ביטן כלפי נציג עיריית תל אביב

לפני כחודשיים נידונה העלאת התעריף בוועדת הכלכלה של הכנסת כשיו"ר הוועדה דוד ביטן אמר לנציג עיריית תל אביב כי הוא ייזום חקיקה של ועדת הכלכלה שתגביל את העלאת המחירים של העיריות, עתה נותר לראות האם בכנסת יגיבו להעלאת המחירים.