המהפכה של רגב בתחבורה ציבורית: בשורה לצעירים ולאזרחים ותיקים

שרת התחבורה מוחקת את רפורמת המחירים של קודמתה בתפקיד מרב מיכאלי. על פי המתווה החדש יינתנו הטבות משמעותיות לצעירים, אזרחים ותיקים ותושבי הפריפריה | לפני יומיים הודיעה השרה על שינוי מדיניות בנת"צ שבכביש 1

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 09:30 י בשבט התשפג

המהפכה של רגב בתחבורה ציבורית: בשורה לצעירים ולאזרחים ותיקים
מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הופכת את הרפורמה של מיכאלי: מאז נכנסה מירי רגב למשרד התחבורה, היא החלה לשנות את מדיניות המשרד ולהפוך רפורמות של קודמתה בתפקיד, מרב מיכאלי. בתחילה הכריזה רגב על בחינת המדיניות כלפי נתיבי התחבורה הציבורית, מהלך שהוביל גם לביקורת ציבורית מנוסעי התחבורה הציבורית. עתה מכריזה השרה רגב על רפורמה מקיפה גם בתחום תעריפי התחבורה הציבורית.

על פי הפרסום ב"חדשות 12", הרפורמה אותה משיקה השרה, תיתן הטבות מפליגות לצעירים, לאזרחים וותיקים ולתושבים בפריפריה. כך לפי הרפורמה, אזרחים ותיקים יזכו לנסיעות בחינם בכל מערכי התחבורה הציבורית בישראל, ההטבה תחול על אזרחים מגיל 67 ואזרחיות מגיל 62.

מיכאלי בעצרת רבין

מיכאלי, רגב עורכת שינויים | צילום: רענן כהן

הנחות לצעירים ותושבי פריפריה

הצעירים בגילאי 18-26 יזכו להטבה קבועה של 33 אחוז בתעריפי רכישת חודשי חופשי ו50 אחוז לתושבי הפריפריה, על פי אשכולות אותם קובע הלמ"ס. ברפורמה הקודמת של מיכאלי הוצאו יישובים במרכז הארץ מרשימת יישובי הפריפריה, מהלך שפגע בעיקר ביישובים חרדיים.

ביום ראשון האחרון הודיעה השרה גם על שינוי המדיניות ב"נתיב פלוס" בכביש אחד והודיעה על מספר השינוי המתוכנן. השרה רגב קבעה כי על הנתיב יוכלו ליסוע מעתה, רכבים עם שני נוסעים במקום שלושה נוסעים עד כה. כמו כן הנחתה השרה להרחיב את ההסברה בנוגע לשעות פעילות הנתיב, שפועל בין השעות 6:30-9:30 בלבד. השינוי בנתיב יחל ביום ראשון הקרוב (5.2).

כביש אחד

כביש אחד, שינויים ב"נת"צ פלוס" | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התקציב לרפורמה יוכנס לתקציב הקרוב של המשרד

את התקציב המיועד לרפורמה, מתכוונת השרה להכניס כבר בתקציב הקרוב. בציוץ בטוויטר כתבה רגב: "הנסיעה בנת"צ בכביש 1 לירושלים תותר לנהג+נוסע (2 ומעלה) במקום 3 ומעלה כפי שקיים היום. בשורה טובה לנהגים". מוקדם יותר מסרה לשכתה של רגב ל"חדשות 12" כי "זה לא סוד שהיא התנגדה לרפורמה הכושלת של מיכאלי שפגעה בפריפריה. התוכנית המלאה מטעמה תוצג לציבור לאחר שתאושר על ידי השרה".