בשורה לירושלמים: התוכנית לבניית מטרו שתחבר את העיר לבית שמש

במהלך כנס של מרכז הנדל"ן הצהיר מנכ"ל מנהל התכנון כי החלה בחינת האפשרות לבניית רכבת מטרו שתחבר את ירושלים גם לערים סמוכות כמו בית שמש ומעלה אדומים | למרות התוכנית, יישומה ייקח שנים רבות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/01/23 17:44 א בשבט התשפג

בשורה לירושלמים: התוכנית לבניית מטרו שתחבר את העיר לבית שמש
המטרו בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מטרו בירושלים: תושבי תל אביב יתחדשו בקרוב ברכבת מטרו עירונית שתפעל לאורך כל גוש דן, אבל ייתכן שגם לירושלים תהיה רכבת מטרו משלה בשנים הקרובות. במהלך כנס "תוכניות העתיד ומנופי הצמיחה של ירושלים" של מרכז הנדל"ן ועיריית ירושלים שנערך היום (ב'), חשף מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח כי בימים אלו נבחנת האפשרות להקמת רכבת מטרו גם בעיר הבירה.

תיבחן אפשרות של חיבור המטרו לבית שמש וערים נוספות

אלמליח דיבר בכנס על אתגרי התחבורה בעיר נוכח הגדילה בקצב גידול האוכלוסיה בדגש על התשתיות בעיר. מנכ"ל מינהל התכנון אמר כי עד לשנת 2030 קווי הרכבת הקלה עשויים להספיק עבור האוכלוסיה הגדלה אך צריך לחשוב גם על פתרונות תחבורה משלימים כמו המטרו.

"אנחנו צריכים למצוא את התקצוב ולשכנע את משרד האוצר", אמר אלמליח, תוך שהוא רומז לכך שהרעיון עדיין רק בתחילת דרכו. עם זאת הסביר אלמליח כי הרעיון נמצא בבחינה וכי התוכניות הנבחנות כוללות חיבור לערים שכנות: "אנחנו מבצעים כעת בחינה מעמיקה של הנושא. ירושלים היא עוף מוזר - היא לא עונה לשום קריטריון אחר של מטרו בעולם. כמו כן, נבחן את החיבור של מעלה אדומים ומבשרת ציון למטרו".

מירי רגב ומשה ליאון

מירי רגב ומשה ליאון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ירושלים הראשונה שתצא מפקקים וזה לא לוויכוח"

גם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון התייחס למצב התחבורה בעיר ואמר: "ירושלים הראשונה שתצא מפקקים וזה לא לוויכוח. אנחנו מרשתים את העיר בצורה כזו שכל המגדלים יהיו על קו הרכבת הקלה. ירושלים מתקדמת משמעותית מאוד. אנחנו מרשים לעצמו לבנות לגובה. וגם להגדיל את הציפוף".

ליאון התייחס לעבודות על קווי ההמשך של הרכבת הקלה ואמר: "סיימנו בימים אלה את בניית הקו האדום, בין פסגת זאב להר הרצל. הוא מוארך כעת, וימשיך מהר הרצל להדסה עין כרם. על סמך הקו הזה הרשינו לעצמנו לבנות אלפי יחידות דיור נוספות. עם סיום הבנייה, נסיים גם את הרכבת הקלה. זה שילוב משמעותי. הקו השני - מגילה עד הר הצופים - עובר בחלק משמעותי בעיר".