תושבי ירושלים? יש לכם שעת חניה בחינם

עיריית ירושלים צפוייה לאשר את התקציב העירוני לשנת 2019. בין הסעיפים המרכזיים בתקציב: ריבוד כבישים ובניית כיכרות, חיזוק המנהלים הקהילתיים, תמיכה במוסדות תרבות ומלגות סטודנטים. ראש העיר ליאון: "השקענו נתח נכבד מהתקציב ברווחת ואיכות חייהם של תושבי העיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/19 14:38 כד בשבט התשעט

תושבי ירושלים? יש לכם שעת חניה בחינם
ישיבת מועצת העיר ירושלים, צילום: דוברות

חניה חינם בירושלים? לא חלום. עיריית ירושלים צפויה לאשר בקרוב את התקציב העירוני לשנה הקרובה, כשאחד הסעיפים המרכזיים בו, בעלות של 25 מיליון שקלים, הוא שעת חניה בחינם לתושבי ירושלים בכל מקום בעיר. בהודעת העירייה לא פורט כיצד יתבצע המהלך, אך נמסר כי ההנחה תחל במחצית השניה של שנת 2019.

סעיפים נוספים בתקציב מתייחסים ל'שיפור המרחב הציבורי' הכולל: ריבוד כבישים, בינוי כיכרות ושיפוץ מדרכות. הגדלת תמיכת העירייה במוסדות התרבות בעיר, הקמת קרן מלגות לסטודנטים ועוד.

התקציב מובא לראשונה מזה מספר שנים עוד במהלך חודש ינואר, לאישור מועצת העיר. הוא יעמוד ע"ס 950 מיליון שקלים, כאשר תקציב הפיתוח יעמוד על 3.1 מיליארד שקל והתקציב הרגיל יעמוד על 6.4 מיליארד שקל - תוספת של 7% ביחס לשנה שעברה. עיקר תוספת התקציב היא במסגרת הגידולים הטבעיים של העיר. המרווחים העיקרים הם אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) שיזכו לתוספת תקציבית הגדולה מכולם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו התקציב הראשון שאני מגייס ומעביר למען תושבי ירושלים. אני שלם מאוד עם תוצרי התקציב וכבר יכול לדמיין איך ירושלים תיראה בסוף השנה הנוכחית. השנה, השקענו נתח נכבד מהתקציב ברווחת חייהם ואיכות חייהם של תושבי העיר, אני בטוח שבקרוב השינויים יראו ויורגשו כבר בשטח. האג'נדה שלי ברורה ופשוטה; 'ירושלמים שווים יותר', ולכן, אמשיך לפעול לגיוס משאבים נוספים למען רווחת ואיכות חייהם של תושבי העיר בכל הזדמנות".