תומך מפתיע במאבק הרבנים נגד הלהט"בים

מנהיג העדה הדרוזית תמך בעמדת רבני הציונות הדתית שתקפו את קהילת הלהט"ב, "הרבנים נאמנים לשמור על הדת. הם אומרים לאנשים מה מותר ומה אסור. מי שתוקף אותם, אני חושב שהוא טועה".

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/07/18 13:34 יז באב התשעח

תומך מפתיע במאבק הרבנים נגד הלהט"בים
תמונת ארכיון. הפגנת הלהט"בים, צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

העדה הדרוזית עלתה לאחרונה לכותרות בעיקר על רקע מאבקה בחוק הלאום. עם זאת, מנהיג העדה התייצב היום (ראשון) לצד רבני הציונות הדתית דווקא במאבקם בקהילת הלהט"ב.

"הוטל עליהם מאלוהים לשמור על הדת ולשמור על הערכים הבסיסיים", אמר השייח' מואפק טריף בראיון לרדיו דרום 101.5FM.

לדבריו, "אצלנו זה (יחסים להט"ביים מ"ו) אסור מבחינה דתית. הרבנים נאמנים לשמור על הדת ועל הערכים הדתיים ונאבקים על עמדתם. הם אומרים לאנשים מה מותר ומה אסור. מי שתוקף אותם, אני חושב שהוא טועה". עוד הוא אמר כי "זה עניין דתי. כל אדם באמונתו יחיה. אנחנו אצלנו זה אסור מבחינה דתית".

כשנשאל האם הוא מבין את המאבק מצדם של אלה התומכים בנושא ענה: "הם חושבים ככה. אבל הדת אומרת דבר אחר. על דת לא מתווכחים". כשהתבקש להתייחס לאפשרות שמצעדי גאווה יתקיימו בישובים דרוזים השיב: "זה לא קיים אצלנו".

הרב צבי טאו

קיבל חיזוק ממנהיג העדה הדרוזית הרב צבי טאוצילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר פורסם כי רבנים רבים מהציונות הדתית וביניהם, הרב צבי טאו, הרב שלמה אבינר, הרב דוב ליאור, הרב שמואל אליהו ועשרות נוספים חתמו על מכתב תמיכה ברב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, שיצא נגד מאבק הקהילה הגאה בחוק הפונדקאות.

"הטרור האגרסיבי", נאמר בין היתר במסמך, "המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם והערב על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של "משפחה" ולהרוס את מושג המשפחתיות ולהפוך את הסוטים לגיבורים, לא יצלח, כמו גם הניסיון לסתום פיות של רבנים ואנשים שפויים ולהפוך אותם לקיצוניים והזויים".